آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۷
بورس
۸

ساختار چهارمین بورس کشور شفاف سازی می شود

مدیرعامل بورس انرژی گفت: با برگزاری نخستین همایش بورس انرژی گام مهمی برای شفاف سازی ساختار چهارمین بورس کشور برداشته می شود.

شاپور محمدی با اعلام این که نخستین همایش بورس انرژی 22 و 23 آبان ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به نوپا بودن بورس انرژی در ایران و ناشناخته بودن ابعاد و فضای این بورس، برگزاری این همایش می تواند اقدام قابل توجهی در جهت شفاف سازی ساختار این بورس باشد.

وی افزود: تبیین جایگاه بورس انرژی و ابهام زدایی از ابعاد گسترده آن در کنار فرصت تعامل دسته جمعی متولیان بخش برق، بورس، بانک ها، کارگزاران و دیگر فعالان این حوزه کمترین دستاوردی است که از این همایش می توان متصور بود.

محمدی با تاکید بر لزوم هماهنگی تمامی دست اندرکاران این حوزه تصریح کرد: لازمه موفقیت این بورس در گرو همسو بودن تمامی عوامل اجرایی و دست اندرکاران این حوزه است که می توان آن را در نخستین همایش بین المللی بورس انرژی دنبال کرد.

این مقام مسئول با اشاره به این که ایران دارای مزیت نسبی در حوزه انرژی است، گفت: هم اکنون ظرفیت تولید فیزیکی برق در کشور وجود دارد و امید می رود با حضور پررنگ تر بخش خصوصی و تزریق مناسب جریان نقدینگی به این صنعت، شاهد حرکت نیروگاه ها و شرکت های توزیع به سمت خصوصی شدن باشیم. این موارد از جمله اهدافی است که بورس انرژی می تواند به تحقق آن کمک کند.