آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۷
ایران زمین
۱۱
جوابیه

جمع آوری دکل بی تی اس سپاهان شهر به درخواست مردم بود

پیرو انتشار گزارشی با عنوان «اختلاف نظر بر سر آنتن دهی و زیبایی شهر» در مورخ 9/7/91 در صفحه 11 روزنامه جوابیه ای از روابط عمومی شهرداری منطقه 5 اصفهان به دفتر روزنامه رسید.

حمید عصارزادگان شهردار منطقه 5 در این جوابیه اعلام کرد: نصب دکل های بی تی اس، برق و غیره در شهرها به دلیل آن که برای محیط زیست خطرناک بوده تابع رعایت مقررات و قوانین خاصی است. وی افزود: بنا به هماهنگی رئیس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان باید در نصب دکل های بی تی اس استانداردهای لازم وجود داشته باشد و برای قرار گرفتن در هر نقطه ای به اخذ مجوزهای لازم از شهرداری نیاز دارد. وی ادامه داد: در صورتی که شرکت های مختلف موضوع نصب این گونه دکل ها را به شهرداری اطلاع ندهند، از نصب آنها جلوگیری شده و پرونده آنها به کمیسیون ماده 100 خواهد رفت. برای نصب دکل ها در زمین های دولتی و خصوصی به اخذ پروانه از سوی شهرداری نیاز است و اگر این دکل ها در منازل نصب شود به مجوزهای قانونی از سوی محیط زیست و غیره نیاز دارد. وی بیان داشت: در صورتی که دکل های مخابرات موجب خدشه دار شدن سیمای شهری شود، از سوی شهرداری مورد پیگیری قرار می گیرد.

عصارزادگان در پاسخ به مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان در خصوص جمع آوری یکی از دکل های بی تی اس در سپاهان شهر که آن را به منطقه 5 منسوب کرده توضیح داد: نصب دکل های بی تی اس در محل زندگی مردم در حالی مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار می گیرد که دارای فرکانس های پائین باشد و برای سلامتی مردم مضر نباشد، اما اگر این دکل ها از فرکانس بالایی برخوردار باشد، قطعا برای سلامت شهروندان خطرآفرین خواهد بود. وی اعلام کرد: بر اساس درخواست ها و تماس های مردمی و توسط خود اهالی از نصب و جابه جایی دکل بی تی اس در سپاهان شهر جلوگیری شد.