آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۷
دین و اندیشه
۱۲

با هدف بررسی توانمندی های شیعیان در جهان

همایش ملی ژئوپلتیک شیعه برگزار می شود

غفار مهردوست

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری «همایش ملی ژئوپلتیک شیعه» در 16 و 17 آبان ماه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سالار در گفت وگو با خبرنگار با بیان این که همایش ژئوپلتیک شیعه برای نخستین بار و در چنین وسعتی برگزار می شود، افزود: در برگزاری این همایش با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و... مشارکت دارند.

وی با اشاره به پنج محور اصلی در این همایش دو روزه گفت: انقلاب اسلامی، ژئوپلتیک شیعه، موقعیت اقتصادی و ژئوپلتیک شیعیان، موقعیت راهبردی قلمروهای شیعی، شیعه و بیداری اسلامی و آینده جهان و بررسی وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) در دنیا محورهای این همایش است.

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، یادآور شد: در این همایش ملی که 16 و 17 آبان ماه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می شود، حدود 150 مقاله از اساتید حوزه و دانشگاه و شخصیت های اسلامی داخلی و خارجی ارائه می شود و در خلال آن حدود 12 کمیسیون تخصصی برگزار خواهد شد.

سالار ادامه داد: در این دو روز درباره مسائل شیعیان و پیروان اهل بیت(ع)، مشکلات، چالش ها، ظرفیت ها و توانمندی هایی که در ابعاد مختلف دارند بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در سال های آینده این اجلاس را در سطح بین المللی برگزار کنیم.

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در ادامه با اشاره به این که جمعیت پیروان اهل بیت(ع) در دنیا حدود 300 میلیون نفر برآورد می شود، تصریح کرد: این میزان یک ظرفیت بسیار قوی و غنی است که ما باید از این ظرفیت و توان برای بهبود اوضاع شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف استفاده کنیم.