آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۳
اقتصاد
۴

اشخاص حقیقی برای ثبت نام کد اقتصادی تا پایان آبان مهلت دارند

تحقق 85 درصد درآمدهای مالیاتی

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به این که جمع درآمد مالیات های وصولی تاکنون حدود 85 درصد بودجه پیش بینی شده را پوشش داده، گفت: اطلاعات به دست آمده در مورد ثبت نام کد اقتصادی در دست اعتبارسنجی و بررسی میدانی از محل فعالیت و نشانی های اعلام شده است که به محض تکمیل، ثبت نام نهایی نیز انجام و کارت اقتصادی صادر خواهد شد.

حسین وکیلی در گفت وگو با ایسنا، درباره میزان وصولی درآمدهای مالیاتی در سال جاری اظهار کرد: جمع درآمد مالیات های وصولی تاکنون حدود 85 درصد بودجه پیش بینی شده هفت ماهه را پوشش داده و با توجه به شروع رسیدگی های عملکرد سال 90 و قطعیت مالیات های عملکرد 89 در شش ماهه دوم امسال امیدواریم صددرصد بودجه پیش بینی شده در قانون تا پایان سال وصول شود.

وی درباره روند صدور کد اقتصادی تصریح کرد: تعداد ثبت نام کنندگان برای کد اقتصادی در بخش اشخاص حقوقی بیش از تعداد اظهار نامه های مالیاتی دریافتی در این بخش بوده که نشان دهنده استقبال خوب و انجام بموقع پیش ثبت نام ها بوده است.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی افزود: اطلاعات واصله در این مرحله در دست اعتبارسنجی و بررسی میدانی از محل فعالیت و نشانی های اعلام شده است که به محض تکمیل ثبت نام نهایی انجام و کارت اقتصادی صادر خواهد شد.

وکیلی با اشاره به این که درخصوص اشخاص حقیقی نیز استقبال بسیار خوب بوده است، ادامه دارد: براساس توافق به عمل آمده با اتحادیه های اصناف و شرایط اعلام شده برای خوداظهاری، اشخاص حقیقی صاحبان مشاغل برای این که بتوانند از مزایای توافق و تفاهم استفاده کنند، لازم است تا 30 آبان امسال نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.