آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۲۰
صفحه آخر
۱۶
پرده نقره ای

اکران «آینه های روبرو» در سینما آزادی

دو فیلم «آینه های روبرو» و «پیمان» از سوم آبان در گروه آزاد در سینما آزادی و به صورت چرخشی اکران می شوند. «پیمان» به کارگردانی مجید فهیم خواه و با بازی محمدرضا فروتن و سپیده خداوردی است. فروتن در این فیلم در نقش پسری به نام پیمان ایفای نقش کرده است که توسط دوستش با دختری آشنا می شود. او تصمیم می گیرد تا با آن دختر ازدواج کند اما دختر پس از مدتی ناپدید می شود. «آینه های روبرو» نیز بالاخره پس از کش و قوس های فراوان روی پرده می رود. این فیلم قصه آشنایی دو زن جوان از موقعیت های کاملامتضاد اجتماعی است که هر کدام با انگیزه یی متفاوت به جاده قدم گذاشته اند.

این فیلم اولین فیلم بلند داستانی در سینمای ایران است که یکی از شخصیت های محوری آن، دختری دوجنسیتی، با هنرمندی شایسته ایرانی است. شخصیت دیگر فیلم، زنی جوان، مذهبی و سنتی است که با تجربه یی محدود، به ماجراهایی ناخواسته کشیده می شود.

«آینه های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه کنندگی فرشته طائرپور در جشنواره های مختلف جهانی حضور داشته و جوایز متعددی را دریافت کرده است. شایسته ایرانی و غزل شاکری دو بازیگر اصلی این فیلم هستند. «آینه های روبرو» در ادامه حضور موفق خود در عرصه های بین المللی به تازگی جایزه بزرگ فستیوال «شری» در پاریس را گرفته است.

این اولین باری است که یک فیلم ایرانی با تمرکز بر باورهای مذهبی و حساسیت های فرهنگی ویژه ایرانی، در فستیوال هایی که توجه خاصی به موضوعاتی چون زنان، حقوق بشر و موضوع تغییر جنسیت دارند، این گونه مورد استقبال قرار می گیرد: فیلم «آینه های روبرو» تا کنون حضور در 57 فستیوال بین المللی راتجربه کرده است.