آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۲۰
فرهنگ و هنر
۵

پرداخت یارانه ها 22ماهه شد

مهر| 22 ماه از تاریخ اولین یارانه پرداختی به حساب سرپرستان خانوار می گذرد و دولت در حدود 2 سال گذشته هر ماه 45 هزار و 500 تومان به حساب هر یک از اعضای خانوار واریز کرده است. البته در دو دور اول واریز مبالغ به صورت هر 2 ماه یک بار انجام می شد، اما پس از آن تا مرحله بیستم که در روزهای گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شده، دولت هر ماه البته با تاخیرهایی مبلغ 45 هزار و 500 تومان را به حساب هر یک از شهروندان ایرانی واریز کرده است. در یک مرحله نیز 28 هزارتومان برای هر نفر به عنوان یارانه نان در سال 91 واریز شد که با مجموع مبالغ پرداخت شده به هر شهروند ایرانی، تاکنون هر فرد مبلغ یک میلیون و 29 هزارتومان یارانه نقدی دریافت کرده که البته این مبلغ شامل 28 هزار تومان یارانه نان سال 91 نیز است.

طی حدود 2 سال اخیر مشکلات و مسائل فراوانی در زمینه نحوه پرداخت یارانه ها به خانوار و همچنین قطع و وصل شدن یارانه های افراد وجود داشته است که البته بر خوردن مردم و یا مجریان طرح به برخی موانع احتمالی، دور از ذهن نیست و چنین گستره وسیعی از کار همواره می تواند دارای برخی مسائل و اختلاف نظرها باشد.

البته دولت به عنوان مجری پرداخت یارانه ها در مراحلی نیز برخی اقدامات را به صورت یکطرفه مانند قطع یارانه های افراد پردرآمد یا ارسال پیامک به برخی سرپرستان و درخواست انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه ها را مطرح کرد که در مقطعی باعث نارضایتی برخی شهروندان نیز شد.

یکی از شایع ترین مسائل و مشکلاتی که ممکن است در زمان دریافت یارانه خانوار اتفاق بیفتد، فوت سرپرست خانوار است که به عنوان یکی از مسائل اصلی در این بخش مطرح است و برخی شهروندان از این بابت دچار مشکلاتی شده اند.

هرچند مجریان قانون هدفمندی یارانه ها برای پرداخت یارانه های نقدی راهکاری را در 4 بند مطرح کرده اند، اما با این حال برخی شهروندان از قطع یارانه های سایر اعضای خانوار به مدت چندماه پس از فوت سرپرست و نپرداختن آن از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها، گلایه دارند.