آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۷
صفحه آخر
۲۰
خبر

نماد آرامگاه حافظ به رئیس جمهور اهدا شد

در مراسم یادروز حافظ شیراز، نماد آرامگاه این شاعر بلندآوازه ایرانی به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اهدا شد.

به گزارش جام جم، شب گذشته شانزدهمین مراسم یادروز حافظ با حضور محمود احمدی نژاد، استاندار فارس، رئیس سازمان میراث فرهنگی، سفرای کشورهای آلمان و تاجیکستان در ایران و جمعی از اندیشمندان، حافظ پژوهان و شعرای ایرانی و خارجی در جوار آرامگاه خواجه حافظ شیرازی برگزار شد.

در این مراسم نماد آرامگاه حافظ به محمود احمدی نژاد که برای سومین سال پیاپی در این مراسم شرکت داشت، اهدا شد. این نماد توسط حسن موسوی، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به رئیس جمهور تقدیم شد.

در بخش دیگری از این مراسم، سفرای آلمان و تاجیکستان در ایران، به ایراد سخنانی درباره جایگاه رفیع حافظ شیراز پرداختند.

برند اربل، سفیر آلمان در ایران با اشاره به شباهت ها و تاثیراتی که گوته شاعر آلمانی از حافظ گرفته است، بر اهمیت مشترکات فرهنگی ایران و آلمان تاکید کرد.

دولتعلی حاتم اف، سفیر تاجیکستان هم به تاثیر ریشه ای حافظ در فرهنگ تاجیکستان اشاره کرد و این شاعر بزرگ را شاعری متعلق به جهانیان خواند.

همچنین در این مراسم کتاب«همراه با حافظ با کلام نافذ» نیز دیشب رونمایی شد و تعدادی از شعرای ایران و جهان به مشاعره پرداختند. همه ساله در تقویم ملی کشور بیستم مهر ماه به عنوان یادروز حافظ نامگذاری شده است که امسال در حرکتی ابتکاری مراسم یادروز حافظ به صورت هفته گرامیداشت برگزار شد.