آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۷
سینما
۹

ربودن گیشه نمایش سینماها

برای لیام نیسن «ربوده شده» ها اهمیت زیادی دارد. قسمت اول فیلم در سال 2008 کارنامه هنری این بازیگر را به دو بخش تقسیم کرد. پس از این فیلم، نیسن در نقش ها و فیلم های متفاوتی بازی کرد.

«ربوده شده 2» با هزینه ای 80 میلیون دلاری تهیه شد و هفته قبل با افتتاحیه ای 50 میلیون دلاری روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفت. فروش فیلم در بقیه کشورهای جهان هم در سه روز اول نمایش حدود 180 میلیون دلار بوده است. نیسن 60 ساله در فیلم دوباره در نقش برایان میلز ظاهر شده است.

میلز مامور کارکشته یکی از سازمان های ضدجاسوسی است که در آستانه بازنشستگی قرار دارد. قصه قسمت دوم در ارتباط با قسمت اول آن و دنباله ای بر آن است. اگر کاراکتر میلز در قسمت اول به مقابله با قاچاقچیان انسانی پرداخت که دختر جوان او را ربوده بودند، در دومین قسمت آن به کمک پدر یکی از دخترانی می آید که پس از ربوده شدن، به قتل رسیده است.

مقابله با سوداگران انسان، میلز و خانواده اش را به شهر استانبول ترکیه می کشاند تا ماجراجویی های قصه را در یکسری لوکیشن های جذاب شرقی ادامه دهد. لوک بسون، تهیه کننده و کارگردان مطرح فرانسوی که تهیه کننده ربوده شده هاست، اعلام کرده سومین قسمت این مجموعه فیلم هم بزودی جلوی دوربین می رود.

رابرت کیمن، نویسنده فیلمنامه دو قسمت قبلی فیلم، همین روزها کار نگارش فیلمنامه قسمت سوم را شروع می کند. این فیلمنامه نویس گفته سومین قسمت فیلم وارد یک مسیر تازه و متفاوت خواهد شد. اهل فن این اظهارات را به معنی آن تلقی کرده اند که احتمال دارد کاراکتر برایان میلز، جای خود را به کاراکتر جوان تری بدهد. به این ترتیب، شاید بازیگر دیگری جایگزین لیام نیسن در این مجموعه فیلم شود.