آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۷
زندگی دیجیتال
۱۲

جایی که تجارت فناوری را ملاقات می کند

بهاره صفوی

هفته گذشته دبی به بهانه سی و دومین نمایشگاه بین المللی جیتکس، میزبان بزرگان نرم افزار و سخت افزار دنیا بود و براساس آنچه از طرف وب ​سایت رسمی این نمایشگاه اعلام شد بیش از 80 درصد برندهای معروف دنیا در آن حضور داشتند.​ ​

جیتکس که چند سالی است نام خود را به هفته فناوری خاورمیانه تغییر داده است، در مدت پنج روز برگزاری خود در قالب بخش های مختلفی از جمله راهکارهای تجاری، فناوری های مصرفی، بازاریابی دیجیتال، فناوری های کارت هوشمند، برنامه ها و محتواهای مرتبط با تلفن همراه و ابزارهای آنلاین فعالیت داشت و در عین حال کنفرانس های ویژه ای نیز برای کارشناسان برتر صنعت در آن برگزار شد.

یکی از شاخص ترین بخش ها و برنامه های جدیدی که امسال به نمایشگاه جیتکس اضافه شد افزودن بخش اختصاصی SME برای کسب وکارهای کوچک و متوسط بود که در واقع تاکید بیشتر بر اهمیت کسب و کارهای کوچک و متوسط و شرکت های نوپا در شکل دهی صنعت فناوری منطقه خاورمیانه و آفریقا و همچنین اهمیت آنها در بروز نوآوری و اشتغالزایی را نشان می داد. به این منظور، غرفه های SME با ابعاد 6 متر مربع در اختیار شرکت هایی قرار گرفت که تعداد کارمندان آنها کمتر از 250 نفر و درآمد سالانه آنها کمتر از یک میلیون دلار بود.

از آنجا که تهدیدات امنیت سایبر یکی از دغدغه های اصلی کاربران امروزی دنیای دیجیتال است نمایش آخرین دستاوردها و فناوری های امنیتی دنیای سایبری یکی از جذاب ترین و پربازدیدکننده ترین بخش های نمایشگاه بود. در میان انواع و اقسام شرکت های مرتبط با این بخش شرکت فورتینت به عنوان یکی از تولیدکنندگان سخت افزارها و محصولات امنیتی شبکه، چهار درگاه دسترسی (اکسس پوینت) جدید را در جیتکس امسال معرفی کرد که با به کارگیری آنها علاوه بر دسترسی به یک ارتباط بی سیم امن، می توان از اتصال های سریع شبکه و مدیریت متمرکز در کنار هزینه مالکیت و کاربری اندک سود برد. ​

دستاوردهای امسال جیتکس 2012 که کار خود را با شعار «جایی که تجارت فناوری را ملاقات می کند» آغاز کرده بود حکایت از آن دارد که دست اندرکاران این نمایشگاه تا حد زیادی به اهداف خود رسیده اند.

گروه دانش