آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۷
جهان
۶

کشته و زخمی شدن 25 سرباز یمنی در حمله القاعده

منابع نظامی یمنی می گویند پس از حمله با خودروی بمب گذاری شده، تعداد زیادی از افراد مسلح القاعده از سمت دریا به یک پایگاه نظامی این کشور حمله کرده اند و در این حمله که در جنوب کشور واقع شده است ده سرباز ارتش کشته و 15 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

به گزارش فارس، صبح دیروز یک خودرو بمب گذاری شده از در اصلی به پادگان تیپ 115 ارتش وارد شد و چهار سرنشین خودرو پس از پیاده شدن شروع به تیراندازی به نیروهای امنیتی کردند، سپس خودرو در داخل پادگان و نزدیک به انبار سوخت منفجر شد.

به گزارش بی بی سی عربی، افراد حمله کننده از القاعده بودند و دو نفر از آنها در درگیری با ارتش کشته شدند. خبرنگار این شبکه به نقل از یک منبع در ارتش یمن مدعی شد که هشت سرباز ارتش کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین نام یکی از افسران ارشد ارتش که فرمانده پلیس (ابین) نیز بوده در میان کشته شدگان قرار دارد. برخی منابع دیگر اما تعداد کشته شدگان را ده سرباز گزارش می کنند. این در حالی است که شبکه پرس تی وی کشته شدگان احتمالی این حمله را تا 20 نفر گزارش کرده است.

همچنین دیروز پس از برگزاری نماز جمعه، مردم معترض یمن در خیابان ستین بزرگ ترین خیابان صنعا و میدان تغییر تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان خواستار حمایت از اصول انقلاب و آزادی زندانیان بوده و بر ضرورت بازسازی ساختار ارتش بر پایه های فنی، نظامی، علمی، حرفه ای و ملی جدا از معیارهای خانوادگی و منطقه ای تاکید کردند.

انقلابیون یمن هر جمعه با برپایی تظاهرات از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور و فرمانده عالی نیروهای مسلح یمن می خواهند درباره بازسازی ساختار ارتش تصمیمات فوری و جدی اتخاذ کند.