آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۷
ایران زمین
۱۵

خسارت 25 درصدی منازل بهشهر بر اثر سیل

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل بهشهر به 25 درصد از منازل مسکونی این شهر خسارت وارد کرد.

به گزارش مهر، احمدعلی مقیمی افزود: براساس اعلام مراجع رسمی، 2019 واحد مسکونی در ده منطقه بهشهر دچار خسارت شد و این آمار به مفهوم آسیب به بیش از 2000 مورد لوازم منزل و اسباب زندگی مردم است که باید برای جبران آن تلاش بیشتری انجام دهیم.این تعداد منزل در شرایط فعلی قابل سکونت نیست و باید پیش از فرارسیدن فصل سرما و با استفاده از تسهیلات اعزامی ویژه دولت به مردم سیل زده بهشهر، این منازل را برای حضور مجدد مردم آماده کنیم.

وی افزود: هنوز شرایط بحرانی است و نگرانی ها از بابت وقوع سیلی دیگر پس از بارش احتمالی باران در بهشهر برطرف نشده است.مقیمی گفت: بهشهر نیاز فوری و ضروری به تجهیزات دارد تا با پاکسازی رودخانه ها از گل و لای موجود و کنده های متعدد، از وقوع سیلی دیگر و بروز خسارت بیشتر به این شهر جلوگیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: سیل 410 میلیارد تومان به مدارس بهشهر خسارت وارد کرده است.

محمدعلی امیری افزود: در حال حاضر همه مدارس بهشهر برای تعلیم دانش آموزان فعال است.وی همچنین از اختصاص یک میلیون تومان کمک نقدی به سرایدارهای مدارس شهرستان بهشهر که بر اثر سیل منازل مسکونی آنان دچار خسارت شد، خبر داد.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر نیز از وارد شدن 21 هزار و 702 میلیون ریال خسارت سیل به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

غلامرضا قنبری گفت: بر اثر این سیل 500 هکتار از صددرصد اراضی کاشته شده کلزا، جو و شبدر و 150 هکتار از اراضی سویاکاری (45 درصد) دچار آبگرفتگی و خسارت شد.