آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۷
ورزش
۱۸

داورزنی: نوجوانان والیبال، قهرمانی آسیا را می خواهند

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اعلام برنامه های رقابت های نوجوانان آسیا تاکید کرد که تیم کشورمان هدفی جز قهرمانی در این رقابت ها ندارد.

رقابت های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا در شرایطی از روز سوم آبان ماه در تهران آغاز می شود که به دنبال عنوان سومی تیم جوانان در پیکارهای قاره و انتقادهایی که متوجه فدراسیون والیبال شد، حالادست اندرکاران این فدراسیون امیدوارند تیم نوجوانان با قهرمانی در تهران پاسخ منتقدان را بدهد. محمدرضا داورزنی به ایسنا گفت: در شرایطی عنوان شد تیم جوانان در رقابت های قهرمانی آسیا ناکام بوده است که این تیم شش پیروزی در این پیکارها کسب کرد و تنها یک بار مغلوب شد. بنابراین، نمی توان گفت عملکرد این تیم خیلی ضعیف بوده است، اما به هر جهت باخت مقابل چین فضایی را فراهم کرد که ما ضعف خود مان را بهتر ببینیم و قطعا از این شکست استفاده می کنیم تا با برطرف کردن آن در مسابقه های جهانی(مردادماه 92- آنکارا)، جزو چهار تیم قرار بگیریم.

وی با بیان این که رقابت های نوجوانان آسیا هم انتخابی پیکارهای جهانی است، تصریح کرد:در این رقابت ها 12 تیم به مصاف هم می روند تا در نهایت سه تیم برتر جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب کنند. تیم ما در شرایطی در این رقابت ها به میدان می رود که در سال های 2007 و 2009 به ترتیب عنوان های قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کرد، اما سال گذشته نتوانست مقام در خور توجهی کسب کند. با وجود این در رقابت های تهران تلاش می کنیم قهرمان شویم.

گروه بندی رقابت های والیبال نوجوانان آسیا

گروه یک: ایران، سریلانکا، مغولستان

گروه دوم: چین، تایلند و قزاقستان

گروه سوم: کره جنوبی، تایوان و استرالیا

گروه چهارم: هند، ژاپن و ترکمنستان

تیم ایران در دور مقدماتی روزهای پنجشنبه چهارم و جمعه پنجم آبان ماه به ترتیب به مصاف مغولستان و سریلانکا می رود.