آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۴۳
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

این دود فقط به چشم مردم می رود

پوران محمدی

دود این آتش بیش از این که به چشم مسئولان برود، قرار است چشم شهروندان را بسوزاند، این خط و نشان مسئولان شهری برای دولتی هاست، اگر دولت سهم خود را از بودجه حمل و نقل عمومی به شهرداری ندهد، مسافران باید تاوان هزینه های اضافی را از جیب بپردازند.

ندادن حتی یک دستگاه اتوبوس جدید به تهران، واگن های متوقف مانده در گمرک، بلاتکلیفی هفت ساله فاینانس خط چهار مترو، پرداخت نشدن ریالی از یارانه های مترو و اتوبوس طی دو سال اخیر، متوقف شدن روند نوسازی مینی بوس های فرسوده و... در کنار گران شدن قیمت خرید و هزینه های تعمیر و نگهداری اتوبوس و قطارهای مترو به دلیل تورم سالانه، دیگر چاره ای برای مسئولان شهری نگذاشته جز این که شاید با تهدید به گران کردن نرخ حمل و نقل عمومی، مطالباتشان را از دولتی ها بازپس گیرند. مسئولان شهرداری تهران همچنان دولتی ها را متهم می کنند که نه تنها پشت آنها را در کمک به توسعه حمل و نقل عمومی تهران خالی کرده اند، بلکه با این کار در واقع به نوعی خواسته های بحق شهروندان از حمل و نقل عمومی را مورد غفلت و بی توجهی قرار داده اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هشدار می دهد با ورود به نیمه دوم سال و روند افزایشی آلودگی هوا در پایتخت، اگر دولت دست دراز شده مسئولان شهری را در جهت حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی نگیرد، روزهای سختی در انتظار تهرانی ها خواهد بود. این طور که تشکری هاشمی می گوید، اگر دولت همچنان در پرداخت سهم خود از حمل و نقل عمومی تهران شانه خالی کند، دیگر چاره ای نمی ماند جز این که هزینه این افزایش را شهروندان تهرانی از جیب بپردازند؛ شرایطی که شهروندان تهرانی بارها آن را تجربه کرده اند، این که در بازار داغ اختلاف دولت و شهرداری، آنها سنگ زیرین آسیاب باشند.

گروه جامعه