آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۴۴
فرهنگ و هنر
۵

مستند ی درباره جلال ذوالفنون وارد بازار می شود

فیلم مستند «نغمه جنون» با موضوع زندگی و آثار زنده یاد جلال ذوالفنون، موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت سه تار به کارگردانی بابک ثقفی در بازار عرضه خواهد شد. مستند «نغمه جنون» در زمان حیات استاد ذوالفنون تولید شده که شامل بخش هایی از سخنان، نوازندگی و زندگی روزمره این استاد است.

همچنین در قسمت هایی از فیلم، همسر و فرزندان استاد ذوالفنون همراه فرهاد فخرالدینی، داوود گنجه ای، دکتر الهی قمشه ای و مهرداد ترابی درباره او سخن گفته اند.

تولید این مستند از نیمه دهه 80 آغاز شد و فرصت آن را به وجود آورده تا استاد ذوالفنون درباره آثار مختلف خود سخن بگوید. این استاد برجسته موسیقی بیست و هشتم اسفند ماه سال 1390 در اثر خونریزی داخلی پس از جراحی قلب باز، در بیمارستان البرز کرج درگذشت. تصویربرداری این مستند را کوهیار کلاری انجام داده و شوکا زندباف آن را تدوین کرده است. بابک ثقفی، کارگردان این مستند از سال 1379 به عنوان دستیار کارگردان وارد سینما شده و تاکنون بیش از ده فیلم کوتاه و مستند کارگردانی کرده است. آخرین کاری که از این کارگردان جوان پخش شده کلیپ «سجاده عشق» با صدای علیرضا عصار است که با موضوع عاشورا سال گذشته در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری شد.

«نغمه جنون» نیمه آبان ماه وارد بازار می شود.