آرشیو پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۳
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

نتیجه گرایی حتی در غرب آسیا

امید توفیقی

نگاهی به فهرست بازیکنان مورد نظر کارلوس کرش برای حضور در رقابت های غرب آسیا باز هم یک داغ کهنه فوتبال ما را زنده می کند؛ نتیجه گرایی و غفلت از تیم امید!

تیم فوتبال امید را فقط زمانی به یاد می آوریم که یکی دو ماه تا رقابت های انتخابی المپیک یا بازی های آسیایی مانده باشد، در آن مقطع هم تنها سر و صدای رسانه ای به پا می شود و خبری از حمایت واقعی از این تیم نمی شود. این داستان دو، سه دهه است برای تیم امید ایران تکرار می شود و آب از آب تکان نمی خورد؛ آن هم در حالی که انواع و اقسام فرصت آماده سازی برای این تیم از بین می رود. داستان این تیم امسال قدری متفاوت است. به لطف ابتکار کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری رقابت های زیر 22 سال سطح قاره، تیم ایران هم در این رده سنی تشکیل و هدایت آن به علیرضا منصوریان سپرده شد. تیمی که مرحله مقدماتی این بازی ها را به سلامت پشت سر گذاشته و سال 2013 باید در عمان به مصاف حریفانش برود. اما در حالی که منصوریان دل خود را خوش کرده بود که عیار تیمش در رقابت های غرب آسیا مشخص شود، کارلوس کرش سرمربی تیم ملی به گنجاندن نام 7 نفر از بازیکنان زیر 22 سال در این فهرست اکتفا کرد تا به طور طبیعی اکثر قریب به اتفاق بازیکنان تیم اعزامی به غرب آسیا را نفراتی تشکیل دهد که نمی توانند یاریگر منصوریان در رقابت های زیر 22 سال باشند.

این درست که گفته می شود هیچ تیمی نمی تواند با ترکیب کاملاجوان و زیر 22 سال در این رقابت ها شرکت کند، اما کرش وقتی اکثر نفرات اصلی تیم ملی بزرگسالان و نفرات دوم خود را به این بازی ها گسیل می دارد، مشخص است در وهله اول نگاه نتیجه گرایی او بر میدان دادن به جوانان می چربد و در این اوضاع که پیدا کردن حریف تدارکاتی خارجی برای فوتبال ایران حکم کیمیا دارد منصوریان باید برای دیدارهای تدارکاتی به این در و آن در بزند، چرا؟ چون فوتبال نتیجه گرای ما باز هم از بازی های کم اهمیت غرب آسیا قهرمانی می خواهد!