آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
اقتصاد
۴

واگذاری برخی شرکت های توزیع برق به بانک ها

معاون هماهنگی و توزیع توانیر گفت: به احتمال زیاد واگذاری شرکت های توزیع برق در سال جاری انجام می شود، چند شرکت توزیع برق را هم خود دولت اعلام کرده که سهامشان را به بانک ها بدهند، مطمئنا با این اقدامات کار واگذاری سرعت می گیرد.

غلامرضا خوش خلق در گفت وگو با فارس درخصوص دلایل تاخیر واگذاری شرکت های توزیع برق افزود: واگذاری شرکت های توزیع برق در دست بررسی است و اسناد آنها در سازمان خصوصی سازی و هیات واگذاری بررسی می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دلیل تاخیر در واگذاری ها به خاطر زیان انباشته این شرکت ها نیست، گفت: زیان انباشته شرکت های توزیع برق به توانیر منتقل شده است و این خود یک گام رو به جلو برای واگذاری هاست. وی از میزان دقیق زیان انباشته این شرکت ها اظهار بی اطلاعی کرد.

معاون هماهنگی و توزیع شرکت توانیر افزود: باید به گونه ای حرکت شود که تمام اهدافی که در این واگذاری ها پیش بینی شده شکل بگیرد و برق با کیفیت مناسبی به مردم تحویل داده شود.

وی اظهار کرد: رویکرد باید به گونه ای باشد که با واگذاری ها به کاهش قیمت تمام شده و خدمات بهتر منتهی شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های توزیع برق در حال حاضر غیردولتی هستند. پس از واگذاری کاملاخصوصی خواهند شد و نیروهای انسانی آنها به هیچ عنوان تعدیل نمی شود، چرا که در قانون تمام این موارد پیش بینی شده است.