آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
اقتصاد
۴

تولید محصولات کشاورزی از مرز 110 میلیون تن گذشت

معاون وزیر جهاد کشاورزی تحریم ها را بهترین فرصت برای رسیدن به خودکفایی در تولیدات کشاورزی عنوان و اعلام کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی از مرز 110 میلیون تن گذشته است.

محمدعلی نیکبخت در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام های موثری در زمینه خودکفایی بخش کشاورزی برداشته شده است.

وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تلاش کرده تا وابستگی های خود را با کمک دانش فنی بومی، دانشگاه ها، استادان و موسسات علمی به گونه ای برنامه ریزی کند که در داخل کشور مشکلات و مسائل پایه ای بخش کشاورزی حل شود و شرایط به گونه ای پیش رود که بخش کشاورزی کمترین آسیب را در ارتباط با تحریم ها ببیند.

نیکبخت افزود: ایران با داشتن تنوع اقلیمی فراوان بهترین شرایط برای کشاورزی را دارد و در این شرایط تولیدات ما از مرز 110 میلیون تن گذشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح های خطوط انتقال آب، شبکه های فرعی آب رسانی و سیستم های نوین آبیاری را از مهم ترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: بخش کشاورزی از نظر تنوع فعالیت ها، شرایط محیطی و پراکندگی نسبت به سایر بخش های تولیدی کشور از گستردگی بیشتری برخوردار است.