آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
صفحه آخر
۲۰
خبر

پیامک های تبلیغاتی دارید شکایت کنید

پوران محمدی

این خبر خوش برای شهروندانی است که مدت هاست از سیل انبوه پیامک تبلیغاتی مزاحم که 24 ساعت شبانه روز به گوشی تلفن همراه شان سرازیر می شود به ستوه آمده اند بدون این که چاره ای برای خلاصی از این مزاحمت های وقت و بی وقت داشته باشند.

سرانجام گلایه ها و نارضایتی های شهروندان از ارسال انبوه پیامک های تبلیغاتی مزاحم و کسر شدن مبالغ قابل توجهی به عنوان هزینه ارسال این پیامک ها آن هم بدون در نظر گرفتن تمایل و رضایت مشترکان تلفن همراه، مسئولان دستگاه های متولی را به فکر راه چاره ای انداخت تا با راه اندازی سامانه ای برای دریافت شکایات به مطالبه بحق شهروندان در این زمینه پاسخ دهند.

از حدود یک ماه پیش که سامانه دریافت شکایت پیامک های انبوه از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال راه اندازی شده تاکنون یک هزار و 600 مورد شکایت از مزاحمت های پیامک های تبلیغاتی به ثبت رسیده است.

شهروندان می توانند با ارسال پیامک به سامانه 10001314 شکایات خود را از پیامک های انبوه تبلیغاتی دریافتی ثبت کنند، البته حتما باید شماره پیامک ارسالی و متن آن را هم عنوان کنند تا بتوان به این شکایت رسیدگی کرد.

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به ارائه دهندگان سرویس های ارزش افزوده تاکید کرده حتما در پیامک های ارسالی درباره هزینه هر پیامک و شیوه قطع آن را در صورت تمایل نداشتن را به شهروندان اطلاع رسانی کنند.

راه اندازی سامانه ثبت شکایات از پیامک های تبلیغاتی از آن جهت که مطالبه و درخواست بحق مشترکان تلفن همراه از مسئولان دستگاه های متولی در این زمینه بوده جای تقدیر دارد، اما به شرط این که موضوع صرفا به ثبت شکایت شهروندان پایان نیابد و به این شکایات رسیدگی شود تا شهروندان اطمینان پیدا کنند که این اعلام شکایت صرفا اقدامی نمایشی نبوده و به این شکایات ترتیب اثر داده می شود.