آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
جهان
۶

حمله پلیس بحرین به نمازگزاران

روز جمعه یک بار دیگر نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه نمازگزاران مسلمان را مورد حمله قرار داد و با یورش توام با شلیک گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای از حضور آنان در نماز جمعه به امامت شیخ عیسی قاسم جلوگیری کردند.

به گزارش ایلنا، تعدادی از نمازگزاران در اثر شلیک گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای توسط نیروهای امنیتی بحرین زخمی شده اند. این نیروها تلاش داشتند تا از رسیدن نمازگزاران به روستای «الدراز» جلوگیری کنند.

روستای الدراز در غرب منامه در محاصره ایستگاه های بازرسی نیروهای امنیتی قرار گرفته بود. وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد اقدام نیروهای پلیس برای حفظ امنیت کشور بوده و اجازه نخواهد داد ناامنی در هیچ یک از مناطق بحرین رخ دهد.

همزمان یک نوجوان شانزده ساله نیز در یکی از جاده های مجاور کشته شد. مقام های بحرین می گویند وی در یک سانحه رانندگی جان باخته اما شاهدان گفته اند این نوجوان در حالی که پلیس در تعقیبش بود، دچار سانحه شده است. جمعیت الوفاق اعلام کرد این جوان توسط نیروهای امنیتی بحرین تحت تعقیب قرار گرفته و وارد خط سریع اتوبان منامه شده و در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است.

همچنین گفته می شود مرد دیگری نیز در اثر اصابت یک کپسول گاز اشک آور به سرش بشدت مجروح شده است.

مقام های بحرین درباره این ناآرامی ها اظهار نظر نکرده اند، اما ماه گذشته میلادی، وزارت داخله بحرین هر نوع اجتماع عمومی را ممنوع اعلام کرده بود.

شیخ عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه خود بر لزوم خودداری از خشونت تاکید کرد و گفت هیچ کس نباید هدف قرار گیرد. وی همچنین از دولت خواست تا به خواست مردم ترتیب اثر داده و از مخاطبانش نیز خواست تا در مقابل فشارها تسلیم نشوند. این روحانی شیعه همچنین اقدام دولت در سلب تابعیت 31 بحرینی را محکوم کرد. دو نماینده پیشین مجلس بحرین در بین این افراد هستند.