آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
جامعه
۱۷

پرداخت مطالبات 200 هزارتومانی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت مرحله سوم مطالبات بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برای 772 هزار بازنشسته خبر داد و گفت: براین اساس 200 هزار تومان به حساب بازنشستگان واریز می شود.

به گزارش مهر، ایراندخت عطاریان در نشست خبری روز گذشته خود که به مناسبت روز خانواده برگزار شد، افزود: بازنشستگان تاکنون دو مرحله از مطالبات خود را که 420 هزار تومان می شد، دریافت کرده اند و در سومین مرحله نیز 200 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

وی تاکید کرد: مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری 1830 میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی است که صندوق به منظور ارائه تسهیلات به بازنشستگان در قالب وجه نقد در چند مرحله به حساب آنها واریز خواهد کرد به طوری که پیش بینی می شود مطالبات آنان طی پنج سال تسویه شود.

عطاریان توضیح داد: به طور متوسط هر بازنشسته دو میلیون تومان ناشی از قانون مدیریت خدمات کشوری طلب دارد که پرداخت آن از سال 90 آغاز شده است و تاکنون 71 هزار نفر از بازنشستگان طلب خود را به طور کامل دریافت کرده اند.

عطاریان در مورد وام ضروری بازنشستگان نیز افزود: در نیمه دوم امسال بازنشستگان با ثبت نام می توانند از وام ضروری بهره مند شوند که به این منظور 75 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که بازنشستگان یک و نیم میلیون تومان دریافت کرده و طی 36 ماه با کارمزد 4 درصد آن را پرداخت می کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت 3300 میلیارد تومان تسهیلات مالی و رفاهی طی هفت سال به بازنشستگان خبر داد و تصریح کرد: پرداخت وام ضروری، وام ودیعه مسکن به بیش از 400 هزار بازنشسته، اعزام 350 هزار نفر به سفرهای زیارتی و سیاحتی با اختصاص 300 هزار تومان کمک هزینه سفر از جمله اقدامات رفاهی سازمان بوده است.

200 میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی درمان

وی همچنین در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز گفت: امسال 200 میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی درمان به دو میلیون و 400 هزار بازنشسته و خانواده آنها اختصاص داده شده که شرکت بیمه آتیه سازان حافظ مجری این بیمه تکمیلی است.

عطاریان تاکید کرد: چنانچه بازنشستگان خواستار خدمات بیشتری در بیمه تکمیلی هستند می توانند یا خود به صورت فردی به بیمه آتیه سازان مراجعه کنند یا این که مشارکت بیشتری در پرداخت سهم خود با صندوق بازنشستگی داشته باشند.