آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
جامعه
۱۷

اعلام رتبه بندی دانشگاه های خارجی

رئیس سازمان امور دانشجویان از رتبه بندی دانشگاه های خارجی به پنج گروه A تا E خبر داد.

محمود ملاباشی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که در گذشته برای ارزشیابی دانشگاه های خارج از کشور، دانشگاه های هر کشور به صورت مجزا با یکدیگر مقایسه می شدند، افزود: در رتبه بندی جدید همه دانشگاه های دنیا با یکدیگر مقایسه شده اند و در واقع یک مقایسه نسبی بین کل دانشگاه های دنیا با یکدیگر صورت گرفته است؛ چراکه در روش قبلی ممکن بود دانشگاهی در یک کشور از وضع مطلوبی برخوردار بود، اما در جهان رتبه آن دانشگاه چندان مناسب و مطلوب نبود.

وی گروه A را بهترین دانشگاه ها و گروه E را دانشگاه های نامعتبر عنوان و اظهار کرد: بر این اساس در گروه اول، 250 دانشگاه، در گروه دوم حدود 750 دانشگاه و در گروه های سوم و چهارم 1500 دانشگاه جای گرفته اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان این که این رتبه بندی برای تائید به وزیر علوم ارائه شده است، افزود: دانشگاه هایی که در گروه E قرار می گیرند از نظر وزارت علوم اعتباری ندارند.

ملاباشی با بیان این که این رتبه بندی ها در احراز شغل فارغ التحصیلان تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: با این رتبه بندی بدیهی است که بالاترین شغل ها و عضویت در هیات علمی دانشگاه ها از آن دانشجویانی است که در دانشگاه های برتر و از گروه های بالاتر فارغ التحصیل شده اند.