آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
ورزشی
۱۸

آپیا پا به توپ شد

استفان آپیا که در تمرین روز جمعه پرسپولیسی ها حضور یافته بود روز گذشته برای نخستین بار در تمرینات این تیم

پا به توپ شد تا عملکردش از سوی مانوئل ژوزه مورد بررسی قرار بگیرد.

این هافبک غنایی در حالی برای بستن قرارداد با پرسپولیسی ها به تهران آمده است که در مورد او شایعه ابتلابه هپاتیت به گوش می رسد. در این میان هرچند پرسپولیس هنوز واکنشی از خود نشان نداده، اما مدیر برنامه های آپیا با تعجب از انتشار خبر بیماری این بازیکن، در آستانه پیوستنش به پرسپولیس گفت: «آپیا سال 1999 بیمار شده بود اما خیلی زود درمان شد. او بعد از درمان کامل این بیماری در تیم های مختلف بازی کرده و قطعا در تست پزشکی همه آن تیم ها هم شرکت کرده است. پرسپولیس هم حتما از او تست پزشکی می گیرد. من تعجب می کنم که الان چنین خبرهایی منتشر می شود. انگار بعضی ها دوست ندارند او به پرسپولیس بیاید وگرنه چه دلیلی دارد که خبر سال 1999 را الان منتشر می کنند؟»

آپیا همزمان با انتقال به پارما در آغاز فصل 2000 درگیر بیماری هپاتیت شد اما پس از مدتی توانست سلامتش را بازیابد. پزشک پرسپولیس با اعلام این که از نحوه توافق با آپیا برای حضور در تمرینات تیم پیش از تست پزشکی اطلاع ندارد، گفت: زمانی که این بازیکن به تائید کادر فنی برسد و باشگاه اعلام کند که می خواهد با استفان آپیا قرار داد ببندد به ما اعلام خواهند کرد که این بازیکن را برای تست پزشکی به کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال معرفی کنیم. اما هنوز باشگاه این درخواست را از ما نکرده است.

قرمزها به دنبال اشمایکل

باشگاه پرسپولیس در نظر دارد از دروازه بان پیشین تیم ملی دانمارک و منچستریونایتد برای تماشای شهرآورد پایتخت دعوت به عمل آورد. چندی پیش سفیر دانمارک با حضور در باشگاه پرسپولیس با محمد رویانیان مدیرعامل این باشگاه دیدار کرد و قرار شد طرفین در زمینه فوتبال با یکدیگر همکاری کنند. یکی از مواردی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت حضور پیتر اشمایکل دروازه بان افسانه ای دانمارک در ایران بود. با توجه به سیاست های باشگاه پرسپولیس و رایزنی های انجام شده قرار است در صورت مهیا شدن شرایط، دروازه بان افسانه ای تیم ملی دانمارک مهمان ویژه دربی هفتاد و ششم باشد.