آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
اقتصاد
۴

ذخایر استراتژیک گندم کشور در حال تکمیل است

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: واردات گندم با هدف حفظ ذخایر استراتژیک و تامین بخشی از مصارف نانوایی های کشور در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، عباس قبادی مبنای واردات گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی را بر اساس تکالیف ستاد تدابیر ویژه دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار میلیون تن گندم در کشور مصرف شده است.

وی تاکید کرد: برنامه ذخیره سازی گندم به عنوان کالایی استراتژیک در دست انجام است و هم اکنون در بنادر امام خمینی(ره) و اهواز هفت فروند کشتی حامل گندم در حال تخلیه است.قبادی همچنین میزان خرید تضمینی برنج پر محصول توسط شرکت بازرگانی دولتی از آغاز فصل برداشت تاکنون را بیش از 6300 تن اعلام کرد و گفت: ثبت سفارش ها نیز نشان از شرایط مساعد ورود برنج به کشور دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس از ذخیره سازی 60 هزار تن مرغ خبر داد و گفت: قرار شد میزان ذخیره مرغ و گوشت قرمز تا پایان سال به یکصد هزار تن برسد.مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، همچنین موجودی گوشت قرمز در کشور را 23 هزار تن عنوان کرد.

وی با اشاره به ذخایر مطمئن روغن خام در کشور عنوان کرد: روغن مورد نیاز مردم تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ذخیره شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

قبادی به موضوع خرید شکر به میزان کافی نیز اشاره ای داشت و گفت: بیش از 200 هزار تن شکر خام برای استحصال به کارخانه ها ارائه شده و توزیع آن در سطح بازار و زیر نظر شرکت بازرگانی دولتی خواهد بود.