آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
حوادث
۱۹

شلیک پلیس راه فرار سارقان را بست

رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری دو سارق سابقه دار خودرو در محدوده قلهک خبر داد و گفت: این دو متهم با شلیک پلیس دستگیر شدند.

به گزارش مهر، سرهنگ محسن خانچرلی، در ارتباط با دستگیری دو سارق حرفه ای گفت: ظهر روز گذشته یکی از تیم های گشت انتظامی کلانتری 124 قلهک، هنگام گشتزنی در بلوار شهرزاد متوجه می شوند دو جوان در حال انتقال تعدادی وسایل و تجهیزات از یک خودروی مشکی به یک خودروی نقره ای رنگ هستند.

وی افزود: ماموران با ظنین شدن به کار این دو جوان، پلاک و مشخصات هر دو خودرو را از مرکز پیام پلیس استعلام کرده و متوجه شدند هر دو خودرو دزدی بوده و مدتی پیش در تهران به سرقت رفته است.

خانچرلی ادامه داد: با مشخص شدن این موضوع ماموران به هر دو جوان دستور توقف دادند، اما آنها با دیدن ماموران سوار خودرو شده و فرار کردند.

وی اضافه کرد: با فرار سارقان و تعقیب و گریز چند دقیقه ای، ماموران سرانجام با شلیک گلوله، خودرو ها را متوقف کردند و هر دو متهم را که محسن و احمد نام داشتند، بازداشت و برای تحقیقات همراه خودروهای مسروقه به کلانتری منتقل کردند.

در بررسی های انجام شده متهمان به جرم خود مبنی بر سرقت خودروها اعتراف کردند. خانچرلی عنوان کرد: ماموران با بررسی سوابق آنها متوجه شدند هر دو دارای سوابقی چون سرقت خودرو، سرقت تجهیزات و لوازم داخلی خودرو و قاچاق مواد مخدر هستند و یک بار نیز به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری به زندان افتاده اند.

در بازرسی از خودروهای مسروقه دو دستگاه ضبط صوت، یک جفت باند، تعدادی کیف و چمدان حاوی البسه و کفش ورزشی، لوازم کوهنوردی، سه عدد عینک آفتابی قیمتی، چهار عدد ادکلن، دو عدد کارت سوخت، تعدادی دسته کلید، ریموت در پارکینگ، سشوار و... کشف و ضبط شد که در بررسی های انجام شده مشخص شد همه آنها مسروقه بوده و این دو سارق این اموال را از خودروهای مختلف سرقت کرده اند.

هر دو متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.