آرشیو یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«شیش تایی آ» سیاه و سفید شد

تهیه کننده «شیش تایی آ» با اعلام این که این برنامه در ماه محرم حال و هوای مناسبتی به خود می گیرد، گفت: در اقدامی ابتکاری و برای نخستین بار، این برنامه به صورت سیاه و سفید پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، حامد جوادزاده افزود: برنامه «شیش تایی آ» تا سیزدهم ماه محرم مصادف با سوم امام حسین (ع) برنامه های بسیاری را برای نوجوانان تدارک دیده و دکور برنامه هم تغییر اساسی کرده است.

وی با اعلام این که در این مدت مهمانی به برنامه دعوت نخواهد شد، گفت: این برنامه هر روز با قرائت قرآن کریم با صدای قاری بین المللی حبیب الله سبحانی آغاز می شود و سپس عبدالله روا، مجری برنامه به ساحت مقدس حضرت حجت علیه السلام ادای احترام خواهد کرد.

جوادزاده گفت: از بخش های ویژه این ایام می توان به «شب شمار محرم» اشاره کرد که در آن مرثیه ای برای صاحب شب- که یکی از شهدای کاروان کربلاست- خوانده می شود.

این تهیه کننده با بیان این که می خواهیم در این برنامه 72 یاور امام حسین علیه السلام را در صحرای کربلامعرفی کنیم، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته «شیش تایی آ» هر شب به معرفی شش نفر از این یاران می پردازد.

وی با اعلام این خبر که دکور برنامه «شیش تایی آ» هم صورتی جدید به خود گرفته است، افزود: برای طراحی دکور از بخش هایی مثل سقاخانه، اسپند، سینی چای و قند که به نوعی در فرهنگ ما به نماد تبدیل شده، استفاده شده است؛ نمادهایی که بخشی از آنها جایگاه ویژه ای در عاشورا و فرهنگ شیعی دارد.

به گفته او، نام 72 تن از اصحاب امام حسین (ع) به صورت سیاه مشق بر دیوار دکور برنامه نقش بسته و هرشب نام اصحابی را که به شهادت می رسند با رنگ قرمز مشخص خواهد شد.