آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
صفحه اول
۱

ضریح مطهر امام حسین (ع) امروز در تهران

با وجود اعلام قبلی مبنی بر نمایش ضریح مطهر امام حسین(ع) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به دلیل برخی مشکلات از بامداد امروز این ضریح مطهر در میدان امام حسین(ع) تهران در معرض دید عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار می گیرد. به گفته مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) این تغییر در برنامه به دلیل بزرگ بودن تریلی کمرشکنی بوده است که ضریح را حمل می کند و امکان ورود و استقرار آن به مصلای تهران وجود نداشته است که کاروان ضریح مطهر برای وداع مردم به میدان امام حسین(ع) انتقال داده خواهد شد.

محمود پارچه باف گفت: ویژه برنامه ای در کنار کاروان ضریح مطهر امام حسین(ع) با حضور هیات رزمندگان اسلام تهران و نیز سایر هیات های مذهبی تهران برگزار خواهد شد که بعد از آن کاروان به سمت شهر ساوه حرکت خواهد کرد.

ضریح مطهر همچنین عصر روز گذشته به مرقد مطهر امام راحل رسید و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برنامه ویژه ای در صحن مصطفی خمینی با حضور علما، مسئولان و شخصیت های برجسته کشوری برگزار شد. کاروان ضریح مطهر امام حسین(ع) 12 شب و 13 روز در مسیر خواهد بود و پیش بینی می شود عملیات نصب ضریح جدید در حرم مطهر امام حسین(ع) بعد از اربعین و پایان عزاداری ها به مدت 40 روز به طول بینجامد. یک تیم تصویربرداری مجهز از صدا و سیما همراه کاروان ضریح مطهر خواهد بود و برنامه ها و گزارش ها را از مسیر کاروان، برای پخش در شبکه های مختلف تلویزیونی تهیه می کند.