آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
صفحه اول
۱

تهدید به تعطیلی سینماها از 2 هفته آینده

در پی انتشار نامه انجمن سینماداران ایران مبنی بر وضع نامناسب سینماهای کشور و اعلام خطر تعطیلی آنها، سخنگوی شورای صنفی نمایش ضمن تائید بغرنج بودن شرایط برای سینماداران از صادر نشدن حواله اکران فیلم های جدید خبر داد.

به گزارش جام جم، چندی پیش انجمن سینماداران با صدور نامه ای اعلام کرد با توجه به کاهش و بحران شدید ریزش مخاطب و شرایط بد اقتصادی، سینماداران از بیست وسوم آبان ماه هیچ قرارداد اکرانی را با دفاتر پخش منعقد نخواهند کرد.

در این نامه آمده چنانچه تا مدت 15 روز تدابیر و تصمیماتی جهت رفع مشکلات متعددی که گریبانگیر سینماداران شده اتخاذ نگردد، بناچار کل سینماهای کشور بخصوص سینماهای بخش خصوصی یکجا تعطیل خواهند شد.

حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش هم اعلام کرد: حواله جدیدی برای سینماها صادر نمی شود تا فکری به حال وضع بد سینما شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با بیان این که به انجمن سینماداران برای گرفتن چنین تصمیمی حق می دهد، گفت: شورای صنفی نمایش بعد از پایان اکران فیلم هایی که از روز چهارشنبه جاری به روی پرده می رود، حواله اکران فیلم جدیدی را صادر نخواهد کرد تا کمیسیون فرهنگی مجلس یا دولت فکری به حال مشکلات مزمن سینما کنند.

کاوش با اشاره به این که در صورت توجه نکردن مسئولان، سینماها از دو هفته آینده تعطیل خواهند شد، تاکید کرد: این شامل جشنواره فیلم فجر هم خواهد شد.

سیدعلیرضا سجادپور، معاون فعالیت های سازمان سینمایی هم در پی این سخنان، به ایسنا گفت: مشکلاتی در تامین هزینه های مربوط به سینماها وجود دارد که انکار ناپذیر است و از سال گذشته خودش را بیشتر نشان داده است و در پی آن ما در تلاش هستیم در این زمینه راه حلی پیدا کنیم.

او افزود: در حال تعامل و گفت وگو با دوستان هستیم. نامه هایی نیز رد و بدل شده، جلسه ای هم بزودی خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد اکنون که چرخ اکران روی روند خوبی افتاده، وقفه ای ایجاد نشود.