آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
صفحه اول
۱

رسیدگی به پرونده در شعبه 13 دیوان عالی کشور ادامه دارد

تکذیب غیرعلنی شدن دادگاه فساد بزرگ مالی

رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی انتشار برخی اخبار و مطالب راجع به نحوه ادامه رسیدگی به این پرونده را نادرست خواند و اصل قانونی علنی برگزار کردن دادگاه ها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، قاضی سراج تاکید کرد: مبنای دادگاه در این پرونده همواره بر علنی برگزار کردن محاکمات و رسیدگی های قضایی بوده است و رسیدگی به اتهام سایر متهمان نیز بر همین روال ادامه می یابد.

وی تاکید کرد: به طور قطع حسب تجویز ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری، اصل بر علنی برگزار کردن محاکم است مگر استثنائات موجود در این ماده که مانع انجام آن شود و در هر صورت مراتب به استحضار مردم می رسد.

در همین حال خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام مطلع قضایی نوشت: پرونده فساد بزرگ بانکی در شعبه 13 دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.

براساس این گزارش، این پرونده که با اعتراض متهمان و وکلای آنها برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد به شعبه 13 دیوان عالی کشور ارجاع شد.

این مقام آگاه افزود: متهمان و وکلای آنها لایحه های خود را به شعبه تحویل داده اند و قضات دیوان عالی کشور بررسی حکم متهمان و دلایل اعتراضی آنها را آغاز کرده اند. با توجه به حجم پرونده و حساسیت آن، رسیدگی و اعلام رای نیاز به زمان دارد.