آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
اقتصاد
۴

استفاده از صندوق توسعه ملی برای جبران کاهش درآمد نفت

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: کاهش درآمدهای نفتی در بودجه سال 92 را می توان از محل صندوق توسعه ملی جبران کرد.

بهروز مرادی در گفت وگو با ایلنا ، اظهار کرد: کاهش 5/4 درصد درآمدهای نفتی حاصل از صادرات در بودجه سال92 از محل صندوق توسعه ملی جبران می​شود.

این در حالی است که منابع صندوق توسعه ملی باید در اختیار متقاضیان و فعالان بخش خصوصی قرار گرفته و نمی تواند برای هزینه های دولت تخصیص پیدا کند.

او در مورد پیش بینی درآمد حاصل از خصوصی سازی در بودجه سال 92 گفت: این رقم را از سازمان خصوصی سازی بپرسید. مرادی در عین حال در خصوص پیش درآمد دولت از محل خصوصی سازی در بودجه سال جاری بیان کرد: دولت در بودجه سال 91 به میزان 6500 میلیارد تومان درآمد از محل خصوصی سازی در بودجه سال 91 پیش بینی کرده بود، اما میزان و نحوه درآمدزایی را باید از سازمان خصوصی سازی پرسید.

مرادی همچنین از افزایش سرمایه گذاری در حوزه انرژی و نفت در بودجه سال 92 خبر داد و گفت: در این بودجه با توجه به ظرفیت های مالی، پولی و نوع نگاه به مقوله انرژی، ظرفیت های سرمایه گذاری برای توسعه منابع نفتی و همچنین استفاده از میادین مشترک در بودجه لحاظ شده است.