آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

آبگرفتگی در مناطقی از میهن

احسان مرادی

دیروز: در این روز همان طور که پیش بینی شده بود موج جدید بارش مناطق وسیعی از میهن را فرا گرفت. بارش ها در غرب، جنوب غرب، جنوب، دامنه های زاگرس و مناطقی از مرکز، همچنین در سواحل دریای خزر شدیدتر بود. از بعدازظهر روز گذشته این بارش ها که بیشتر به شکل رگبار همراه با آذرخش بود به شرق و مناطقی از جنوب شرق نیز رسید. از شب گذشته باران و برف در نوار غربی رو به کاهش گذاشت.

امروز: انتظار داریم امروز در جنوب غرب، جنوب، نیمه شرقی، دامنه های زاگرس، دامنه های البرز، تهران و سواحل دریای خزر ناپایداری ها ادامه یابد. این ناپایداری ها در رشته کوه البرز، زاگرس و مناطق سردسیری بی شک به شکل برف و کولاک خواهد بود.

هشدار: در برخی استان های مرکزی، شمال شرقی، جنوب شرقی (مانند کرمان) و سواحل دریای خزر (بخصوص گیلان و مازندران) احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب های محلی و طغیان رودها وجود دارد. همچنین باید منتظر کاهش دما، کولاک برف و یخبندان طی بیست و چهار ساعت آینده در بیشتر مناطق سردسیری کشور باشیم.

آینده نگری: به تدریج از فردا بارش ها در کشور فروکش می کند و هوا سردتر خواهد شد. طی روزهای پایانی هفته بارش های گسترده را در کشور انتظار نداریم و اوضاع جوی تا حدی آرام خواهد بود.