آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
حوادث
۱۹

دزد سابقه دار فرش های نفیس را دزدید

محموله تابلو فرش های نفیس 600 میلیون ریالی که از تهران به سرقت رفته بود، در عملیات ویژه پلیس آگاهی استان اصفهان کشف و به صاحب آن بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، هفتم آبان امسال یک دستگاه خودروی خاور از تهران محموله بار تابلو فرش های نفیسی را به مقصد کرمانشاه بارگیری کرد که هرگز به مقصد نرسید.

صبح روز پنجشنبه دوم آذر ماه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی قصد فروش تعدادی تابلوفرش نفیس مشکوک را دارد، به محل اعزام و صاحب آنها را که جوانی به نام سجاد بود، دستگیر کردند.سرهنگ حسین حسین زاده در این باره گفت: در تحقیقات از متهم معلوم شد او از افراد سابقه دار است و تابلو فرش ها را که متعلق به یکی از تاجران فرش در تهران بوده، سرقت کرده است.

به گفته وی، متهم در تحقیقات به سرقت اعتراف کرد و گفت: پس از بارگیری تابلو فرش ها وقتی از نفیس بودن و ارزش بالای آنها باخبر شدم، به دلیل نداشتن بارنامه در بین راه وسوسه شده و خودرو را به محل سکونتم در یکی از شهرستان های اصفهان آورده و منتظر فرصتی بودم تا آنها را به یک شخص مطمئن بفروشم.رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با اعترافات متهم، خودروی خاور حامل 32 تابلو فرش نفیس دستباف ابریشمی به ارزش تقریبی 600 میلیون ریال کشف و ضبط و تابلو فرش ها به صاحبش بازگردانده شد. وی بیان کرد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و متهم به مراجع قضایی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شد.