آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
فرهنگ و هنر
۵

شورای فرهنگ عمومی مصوب کرد:الزام ساخت مستند از طرح های پرهزینه کشور

در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی مقرر شد برای هر طرحی در کشور که بیش از 20 میلیارد تومان هزینه دارد، مستندی از مراحل ساخت و آماده سازی آن تهیه و به همراه گزارش تدوینی، ارائه شود تا در شبکه های تلویزیونی قابل پخش باشد.

منصور واعظی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در گفت وگو با فارس درباره مصوبات و موضوع پانصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: در این جلسه، گزارشی از جشن ملی کتاب که از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد به اعضا ارائه و از دستگاه های همکار در برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب قدردانی شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: در این جلسه مصوبه ای درباره طرح های بزرگ کشور داشتیم و مقرر شد برای هر طرحی در کشور که بیش از 20 میلیارد تومان هزینه دارد، مستندی از مراحل ساخت و آماده سازی آن تهیه و به همراه گزارش تدوینی، ارائه شود تا هم در شبکه های تلویزیونی قابل پخش باشد و هم در نظام دانشگاهی برای آموزش دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در ادامه جلسه، طرح «راهکارهای فرهنگی کاهش خشونت» به بحث گذاشته و به مسائل کلی آن پرداخته شد. بر همین اساس کارگروهی مشخص شد تا مجددا با همکاری دستگاه های مرتبط با موضوع، تعدادی از هنرمندان در حوزه سینما و برخی استادان دانشگاه در حوزه های روانشناسی و جامعه شناسی به جزئیات این طرح پرداخته و متعاقبا با ویرایش جدید ارائه شود.