آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
سلامت
۱۶
خبر سلامتی

تقویت خلاقیت کودکان با صبحانه

کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کودکانی که از خوردن صبحانه امتناع می کنند، در انجام تکالیف ریاضی کارایی کمتری داشته و قدرت خلاقیت و ابتکار آنها کاهش می یابد.

علی اکبر کمالی در گفت وگو با ایسنا درخصوص اهمیت خوردن صبحانه در یادگیری دانش آموزان افزود: افزایش نسبی قند خون به دنبال صرف صبحانه موجب بهبود عملکرد مغز و تامین انرژی لازم برای فعالیت روزانه می شود.

وی ادامه داد: نخوردن صبحانه، اثرات منفی بر یادگیری دانش آموزان برجا گذاشته و در نتیجه بر اثر مختل شدن فعالیت طبیعی مغز، یادگیری و تمرکز حواس کاهش می یابد. با حذف صبحانه، وعده های غذایی مواد مغذی که در این وعده دریافت می شود در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد و فرد را دچار کمبود کالری، ویتامین ها و املاح می کند.

بهبود صافی کف پا تا 8 سالگی

یک متخصص ارتوپدی گفت: بیشتر کودکانی که کف پای صاف دارند تا هشت سالگی بهبود می یابند، ولی در 20 درصد موارد نیز تا سن بلوغ ادامه پیدا می کند.

دکتر علیرضا غزنوی، فلوشیپ ارتوپدی اطفال در گفت وگو با ایسنا افزود: کف پای صاف در کودکان به صورت طبیعی وجود دارد. غزنوی تاکید کرد: با تست پا مشخص می شود که فرد به چه نوعی از صافی کف پا مبتلاست. بر این اساس اگر هنگام ایستادن، قوس کف پا برگردد از نوع انعطافی و در صورتی که درد و علائم خستگی پا ایجاد نکند، نیاز به درمان ندارد و با افزایش سن بهبود می یابد.

دندان شیری پوسیده را درمان کنید

یک دندانپزشک گفت: در صورتی که دندان های شیری عفونی مدت طولانی در لثه ها باقی بماند و برای درمان آن اقدامی صورت نگیرد، آثار ناخوشایندی روی دندان های دائم و سایر اندام های بدن می گذارد و همچنین خود را به صورت کاهش مواد معدنی مینای دندان نشان می دهد.

دکتر قاسم میقانی در گفت وگو با ایسنا افزود: دندان های شیری کودکان در حدود شش ماهگی در فک پایین می روید و تا سه سالگی کامل می شود، به طوری که تعداد این دندان ها به 20 عدد، ده عدد در فک پایین و ده عدد در فک بالامی رسد. دندان های شیری پوسیده موجب انتقال ریزجانداران از مینا و عاج به درون پالپ دندان و در صورت درمان نکردن به صورت چرک در سطح لثه ها ظاهر می شود که به آن جوش لثه ای می گویند.