آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۳۷
سیاسی
۲

محمد شیخان خبر داد: برگزاری کنگره میرزا کوچک خان جنگلی با حضور رئیس جمهور

گروه سیاسی رئیس نخستین کنگره ملی بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی با بیان این که برنامه اصلی کنگره در 11 آذرماه همزمان با سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی برگزار می شود، گفت: این مراسم با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز خواهد شد و با حضور رئیس جمهور برنامه به پایان خواهد رسید.

محمد شیخان با بیان این که از سال آینده این کنگره به صورت بین المللی برگزار خواهد شد، گفت: بی تردید فکر، راه و اندیشه میرزا کوچک خان، جهانی است و می تواند در عرصه بین المللی نیز به عنوان الگو مطرح شود و با این هدف قرار است کنگره میرزا از سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود و امیدواریم بتوانیم ابعاد مختلف شخصیت میرزا را به تمام آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان معرفی کنیم.

رئیس نخستین کنگره ملی بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی، مکان برگزاری این کنگره را مجتمع فرهنگی و آموزشی زیباکنار در استان گیلان اعلام کرد و گفت: مهمانان زیادی از سراسر کشور در این کنگره که عمدتا از اساتید حوزه و دانشگاه هستند، شرکت خواهند داشت و قرار است از مقالات برتر در کنگره نیز تقدیر شود.

وی همچنین از تاسیس بنیاد میرزاکوچک خان جنگلی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت دستگاه های مربوطه، این بنیاد با در اختیار گرفتن مکانی مناسب، فعالیت های خود را برای برگزاری کنگره میرزا در سطح بین المللی آغاز کند.