آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
اقتصاد
۴

اعتصاب کارگران 2 غول خودروسازی فرانسه

در حالی که شرکت های خودروسازی رنو و پژو سیتروئن فرانسه قصد دارند با توجه به کاهش فروش و سود، میزان هزینه های خود را کاهش دهند، این دو شرکت با اعتصاب سراسری کارمندان روبه رو شده اند.

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، شرکت پژو قصد دارد با تعطیل کردن کارخانه تولید خودرو در شمال پاریس در سال 2014 بیش از 30 هزار کارمند خود را اخراج کند که این مساله با مخالفت شدید اتحادیه های کارگری صنایع خودروسازی فرانسه روبه رو شده است.

براساس این گزارش، در حالی که سومین دور مذاکرات نمایندگان اتحادیه های کارگری صنایع خودروسازی فرانسه با مقام های شرکت پژو آغاز شده است، اعتصاب در این شرکت همچنان ادامه دارد. یک مقام شرکت پژو تاکید کرد، اعتصاب کارمندان کارخانه واقع در شمال پاریس تولید این کارخانه را به صورت کامل متوقف کرده و میزان تولید این شرکت در سایر کارخانه های فرانسه نیز با کاهش روبه رو شده است.

براین اساس، اعتصاب کارمندان شرکت رنوی فرانسه نیز تعطیلی دو کارخانه بزرگ این شرکت را در پی داشته است. فرانسه برای یازدهمین ماه متوالی با کاهش فروش خودرو روبه رو شده است. سازمان صنایع خودروسازی فرانسه نیز پیش بینی کرد، میزان فروش خودرو در این کشور امسال بیش از 12 درصد کاهش خواهد یافت. شرکت خودروسازی رنوی فرانسه نیز پیش بینی کرد در سال 2012 با کاهش 13درصدی فروش در بازار این کشور و افت 7 تا 8 درصدی فروش در بازار اروپا روبه رو خواهد شد. شرکت رنو در ماه گذشته با افت 36درصدی فروش در بازار فرانسه و کاهش 51درصدی فروش در بازار اسپانیا روبه رو شده است.