آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
جامعه
۱۷

اعطای وام 10 میلیون تومانی خوداشتغالی به معتادان بهبود یافته

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: معتادان بهبود یافته از وام هفت تا ده میلیون تومانی خوداشتغالی بهره مند می شوند.

کاظم نظم ده در گفت وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای موجود 400 هزار معتاد بهبود یافته در سراسر کشور وجود دارند که سازمان بهزیستی از تمامی این افراد در حد توان و اعتبارات خود حمایت می کند.

وی با اشاره به این که شرط استفاده از تسهیلات خود اشتغالی، یک سال پاک ماندن پس از ترک است، گفت: افراد بهبود یافته متاهل در اولویت دریافت وام خوداشتغالی هستند. رئیس مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی تاکید کرد: معتادان حتی پس از ترک نیز دارای مشکلات فراوانی هستند و دید و نظر جامعه نسبت به آنان خوب نیست به همین دلیل براحتی نمی توانند برای خود شغلی مناسب پیدا کنند به همین دلیل سازمان بهزیستی در جهت توانمندسازی و خوداشتغالی آنان اقدام می کند.

به گفته نظم ده، باید با الگوسازی درست و مناسب کاری کنیم تا معتاد دیگر به سمت اعتیاد باز نگردد و این امر نیز فقط با حمایت از آنان امکانپذیر است.وی در مورد وام ده میلیون تومانی خود اشتغالی افزود: این وام کم بهره است و با نظر و تشخیص مددکاران اجتماعی به بهبود یافتگان پرداخت می شود.