آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
جامعه
۱۷

آغاز طرح امداد زمستانی از 20 آذر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی از آغاز طرح امداد زمستانی از بیستم آذر تا بیست وپنجم اسفند خبر داد.

غلامرضا معصومی در گفت وگو با ایسنا افزود: هر سال بحث طرح امداد زمستانی با مشارکت دستگاه های مربوط در جاده های سراسر کشور آغاز می شود، برای سال 91 نیز برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: رزمایشی برای طرح امداد زمستانی در نظر گرفته شده که در نیمه دوم آذر و در یکی از استان های کوهستانی برگزار خواهد شد.

معصومی با اشاره به حضور دستگاه های مختلف از جمله پلیس در بحث طرح امداد زمستانی گفت: در این زمینه برنامه ریزی های لازم در بحث اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین اورژانس بیمارستانی صورت گرفته است.

به گفته وی، در طرح امداد زمستانی امسال، 2046 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر کشور فعالیت خواهند داشت. همچنین با توجه به طرح گسترش پایگاه های اورژانس، ممکن است در طول طرح امداد زمستانی، پایگاه هایی به این مبحث اضافه شود. این مقام مسئول یادآور شد: در مجموع 794 پایگاه شهری و 1252 پایگاه جاده ای در بحث امداد زمستانی فعالیت خواهد داشت که تقریبا تمام پایگاه های جاده ای بویژه بیش از 20 استانی که به طور مستقیم در بحث امداد زمستانی درگیر هستند، در طول زمان اجرای طرح امداد زمستانی در آماده باش کامل خواهند بود.

رئیس اورژانس کشور به فعالیت هفت پایگاه امداد هوایی در طول طرح امداد زمستانی اشاره کرد و گفت: این پایگاه های امداد هوایی پشتیبان بحث امداد زمستانی خواهند بود. همچنین در طرح امداد زمستانی امسال، 4186 آمبولانس و 45 دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 18 هزار نیروی انسانی به احتساب اضافه کاری هایی که انجام خواهد شد، ظرفیت اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر کشور خواهد بود.

به گفته معصومی، در طرح امداد زمستانی امسال نسبت به سال گذشته بیش از یکصد پایگاه اورژانس بیمارستانی اضافه شده است که عمده این افزایش ها مربوط به پایگاه های جاده ای بوده است. همچنین یک پایگاه امداد هوایی نیز افزوده شده و تعداد اتوبوس آمبولانس ها به بیش از دو برابر رسیده است. آمبولانس ها نیز 16 تا 17 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.