آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
ورزش
۱۸

افشارزاده: ولاسکو را حفظ می کنیم، مربی حدادی هم می تواند بیاید

قطع همکاری با 35 مربی خارجی

همزمان با مشکلات مالی شدید کمیته ملی المپیک، دبیر کل این کمیته ادامه حضور ولاسکو در تیم ملی والیبال و مربی خارجی احسان حدادی ملی پوش پرتاب دیسک رادر تهران بلامانع دانست.

بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک در رابطه با مشکلات مالی این کمیته تصریح کرد: باید این حقیقت را بگویم که ما برای بازی های غرب آسیا، همبستگی کشورهای اسلامی، رزمی و جوانان آسیا برنامه ریزی کردیم، ولی به بحران مالی و کمبود بودجه خوردیم و تعداد مربیان خارجی را از 45 نفر به ده نفر کاهش دادیم. با گرانی ارز و پیش بینی بودجه براساس مبلغ قبلی با مشکلاتی مواجه شدیم. بانک مرکزی هم که اخیرا اعلام کرده می توانیم از صرافی های مجاز ارز بخریم. برای سال آینده 17 میلیارد تومان برای کمیته ملی المپیک بودجه پیش بینی شده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک از موافقت هیات اجرایی کمیته با امضای قرارداد با مربی خارجی احسان حدادی خبر داد و یادآور شد: داوری در نشست هیات اجرایی هفته گذشته حضور داشت و موافقت کردیم احسان حدادی با مربی اش به ایران بیاید تا قرارداد امضا شود. ولاسکو هم در تیم ملی والیبال به کارش ادامه خواهد داد. من اطمینان می دهم اگر مشکلات مالی مرتفع شود بتوانیم عنوان چهارمی بازی های آسیایی گوانگجو را در کره تثبیت و به سمت مقام سومی حرکت کنیم. برای بازی های المپیک برزیل هم قول می دهم جزو ده کشور اول قرار بگیریم.

افشارزاده که در برنامه «ورزش و مردم» سخن می گفت، با بیان این که کمیته المپیک با مشکلات عدیده مالی مواجه است، خاطرنشان کرد: وقتی روسای فدراسیون های ورزشی برای گرفتن پول به من زنگ می زنند، «گوشت تنم می ریزد» چرا که پولی ندارم به آنها بدهم و از این بابت خیلی ناراحتم.

وی در واکنش به انتقادات بهداد سلیمی مبنی بر این که کمیته ملی المپیک به وعده های خود برای پرداخت پاداش به مدال آوران المپیک عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: ما قول دادیم به مدال آوران المپیک به ترتیب 70، 50 و 30 سکه پرداخت کنیم. این پاداش به خاطر تنگنای مالی پرداخت نشده است. ما به فوتبالیست ها هیچ پاداشی ندادیم. خیلی راحت می گویم که برای پنج رویداد بین المللی سال آینده اگر بخواهیم مدال بیاوریم باید 43 میلیارد تومان پول داشته باشیم. اگر هم در مسابقه ها شرکت نکنیم مجامع بین المللی روی ایران حساب نخواهند کرد.