آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
ایران زمین
۱۵

برخورد محیط زیست با متعرضان به حیات وحش

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نسبت به هرگونه تعرض به حیات وحش در مناطق مختلف این استان هشدار داد.

عطا پورشیرزاد به مهر گفت: با توجه به افت دمای هوا و بارش برف طی روزهای اخیر ممکن است برخی گونه های حیات وحش به مناطق پایین تر و حاشیه روستاها هجوم آورند که حفاظت از این گونه ها از سوی مردم ضروری است.

وی افزود: محیط بانان با استقرار در همه مناطق به صورت شبانه روزی از عرصه های محیط طبیعی حفاظت می کنند. پورشیرزاد تاکید کرد: هرگونه تعرض به حیات وحش از سوی متخلفان طبق قانون پیگیری می شود.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حیات وحش و طبیعت متعلق به خود مردم است و محیط بانان از این ثروت خدادادی برای نسل های آینده حفاظت می کنند.

وی تاکید کرد: محیط زیست متعلق به همه است و آثار مثبت آن برای همه نسل ها و تبعات حفاظت نکردن از آن هم دامنگیر همه می شود، بنابراین ما امانت دار هستیم و براساس اعتقاداتمان نباید تعرضی به این امانت شود و نباید در این اعتقاد سست باشیم.

پورشیرزاد همچنین با بیان این​که مناطق حفاظت شده از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار است، گفت: درصورت نیاز، علوفه در اختیار گونه های جانوری مناطق حفاظت شده قرار می گیرد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: منطقه حفاظت شده دنا 155 گونه جانوری پرنده، 24 گونه جانوری پستاندار، 20 گونه آبزی و 39 خزنده دارد و حدود 11درصد مساحت این استان را مناطق حفاظت شده تشکیل داده است. در کل 250 هزار و 405 هکتار منطقه حفاظت شده در استان وجود دارد که با توجه به وسعت یک درصدی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور، این استان در این زمینه جایگاه بسیار خوبی دارد.