آرشیو یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۱
اقتصاد
۴

ثبت رکورد جدید در معاملات بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران که در سه روز معاملاتی هفته گذشته موفق به عبور از مرز 32 هزار واحدی و کسب بازدهی 8/24 درصدی شده بود، در ادامه روند خود از نیمه 32 هزار واحد عبور کرد.

به گزارش ایرنا، به این ترتیب بورس تهران که طی پنج روز معاملاتی اخیر رکوردهای جدید را به ثبت رسانده است، دیروز شنبه در اولین روز معاملاتی هفته 24/1 درصد رشد کرد و در ادامه رکوردشکنی های تاریخی خود برای اولین بار موفق به عبور از نیمه 32 هزار واحد و رسیدن به عدد 32 هزار و 741 واحد شد.

به این ترتیب دیروز شرکت های فلزی پتروشیمی و سنگ آهنی با اقبال سهامداران مواجه شدند و شرکت های ملی مس، غدیر، چادرملو، گل گهر، پالایش بندرعباس، نفت و گاز پارسیان، فولاد، پتروشیمی خارک، توسعه معادن و فلزات به همراه فولاد خوزستان بیشترین تاثیر را در دماسنج بازار سرمایه گذاشتند و موجب رشد 402 واحدی آن شدند.

بر این اساس می توان گفت که گروه نفت و پتروشیمی به عنوان موثرترین صنعت بازار بورس در روز گذشته بود که منجر به رشد بیش از 400 واحدی دماسنج بازار شد، به طوری که صف های خرید برای نمادهای این گروه تشکیل شد و شرکت های پالایشگاه تبریز و پتروشیمی خارک به همراه مپنا از برترین صف خرید بازار بودند.

در ادامه این رکوردشکنی ها، حجم سهام معامله شده و نیز ارزش بازار سرمایه نیز با رکوردهای جدید رو به رو شد به طوری که در ادامه رشد قیمت سهام شرکت ها و رشد شاخص، ارزش بازار سرمایه برای اولین بار به سطح 148 هزار میلیارد تومان رسید.