آرشیو یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱، شماره ۷۷۰۱
شهرستان ها
۱۱

کلنگ احداث مسجد در حاشیه بزرگراه یادگار امام(ره) به زمین زده شد

چهاردانگه- خبرنگار رسالت: با حضور جمعی از مسئولین شهرداری، خانواده معظم شهدا و عزاداران حسینی کلنگ احداث مسجد در حاشیه بزرگراه یادگار امام (ره) به زمین زده شد.

حسین سلطانی شهردار منطقه 9 در این مراسم اظهار داشت: در راستای سیاست های شهرداری تهران در مقوله مسجد محوری، 72 قطعه زمین با متراژ حداقل 400 تا 600 متر در مقیاس محلی در 72 نقطه تهران شناسایی شده که سهم منطقه 9 از این طرح مبارک 30 نقطه بود که پس از بازدید توسط مدیران شهری جانمایی شد.

وی ادامه داد: براین اساس و در جهت تکمیل سرانه دینی ومذهبی شهروندان منطقه، شهرداری منطقه 9 نسبت به شناسایی نقاطی که فاقد مسجد بوده اقدام و پس از بررسی و کارشناسی محل از طریق نقشهGIS یکی از این نقاط، حاشیه بزرگراه یادگار امام(ره) در محله شهید دستغیب در نظر گرفته شد. سلطانی تصریح کرد: پس از عملیات شناسایی نیز نسبت به اجرای سازه و برپایی خیمه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) «در محل انجام شده تا به تدریج و با کمک خیرین ومومنین این مسجد ساخته شود. شهردار منطقه 9 تاکید کرد: ساخت مسجد در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است وتوسعه این مکان مقدس و نقش مسجد در ترویج فرهنگ دینداری و آموزه های دینی نیاز به مشارکت همه مردم بویژه خیرین دارد. وی در پایان اظهار داشت: فضای بصری بزرگراه یادگار امام (ره) با احداث مسجد و پدیدار شدن گنبد و گلدسته هایش ارتقا یافته و چشم انداز بسیار مناسبی را در این شبکه بزرگراهی ایجاد می کند.