آرشیو دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۲
فرهنگ و هنر
۵

قیمت کاغذ باز هم پایین می آید

مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در حال حاضر، قیمت کاغذ دوبرابر قیمت سال گذشته است، از ادامه تلاش برای کاهش آن خبر داد.

داریوش رضوانی درباره کارهای انجام شده در کارگروه حل مشکل کاغذ به ایسنا گفت: تاکنون سه جلسه در این کارگروه تشکیل شده و در آن مسائل و مشکلات کاغذ و بازار نشر پیگیری شده و نتایج خوبی هم در پی داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش های مجمع عالی واردکنندگان کاغذ، واردات و ثبت سفارش ها به اندازه کافی انجام شده است و از سوی دیگر نرخ ارز هم تثبیت شده و این سبب شده که قیمت کاغذ نسبت به یکی دو ماه قبل که به بندی یکصد هزار تومان رسیده بود، به 73 هزار تومان برسد و کاهشی 30درصدی را داشته باشیم.

مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ با اشاره به تلاش برای ثبات قیمت کاغذ گفت: اکنون جابه جایی و نوسان قیمت کاغذ کم و در یکی دو هفته اخیر ثابت بوده است.

در حال حاضر، این قیمت دوبرابر سال گذشته است، اما اکنون با ثبت سفارش هایی که در تشکل های نشر انجام شده، تلاش می شود قیمت کاغذ کاهش پیدا کند و به بندی 62هزار تومان هم برسد.

کارگروه حل مشکل کاغذ روزهای پایانی شهریور امسال تشکیل شد و با حکم علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داریوش رضوانی به سمت مسئول این کارگروه منصوب شد. از تشکیل این کارگروه، بازگرداندن آرامش به صنعت چاپ و نشر عنوان شده بود.