آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۳
حوادث
۱۹

متهمان هر هفته 2 مرتبه اقدام به قطع و دزدیدن سیم تلفن شهروندان شهرک وحیدیه شهریار می کردند

دستگیری دزدهای سیم تلفندو متهم سابقه دار که با سرقت سیم های تلفن شهرک وحیدیه شهریار در غرب استان تهران، خسارت فراوانی به اداره مخابرات و مردم ساکن در این منطقه وارد کرده بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، چندی پیش نماینده حقوقی اداره مخابرات شهریار با حضور در پلیس آگاهی شهریار شکایتی ارائه و عنوان کرد چند روزی است افرادی ناشناس سیم های تلفن شهروندان شهرک وحیدیه را سرقت کرده و موجب خسارت شده اند.

در پی این شکایت، تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان آغاز شد تا این که هفته بعد چند نفر از ساکنان وحیدیه با حضور در مرکز پلیس علیه دو مرد که سیم های تلفن منازلشان را سرقت کرده بودند، شکایت کردند.

دزدها، شاهد سرقت را به مرگ تهدید کرده بودند

در حالی که جستجو برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه داشت، یکی از شهروندان با حضور دوباره در مرکز پلیس، این بار عنوان کرد دزدها را هنگام فرار دیده و تعقیبشان کرده که آنها وی را با چاقو تهدید کرده اند و او نیز از ترس جانش از ادامه تعقیب منصرف شده است.

در ادامه با چهره نگاری رایانه ای از متهمان، جستجو برای دستگیری آنها ادامه یافت تا سرانجام دو روز پیش ماموران در پی تماس مردمی اطلاع یافتند دو دزد حرفه ای در حال سرقت سیم های تلفن شهرک وحیدیه هستند.

به این ترتیب ماموران برای دستگیری متهمان به وحیدیه اعزام و متوجه شدند دزدها با قطع سیم های تلفن در حال فرار هستند.در این هنگام، سارقان با دیدن پلیس، سیم های تلفن مسروقه را در خیابان جاگذاشتند ومتواری شدند. ماموران نیز به تعقیب سارقان پرداختند تا سرانجام هر دو متهم را دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی شهریار در بازجویی گفتند سابقه دار بوده و از دو ماه پیش، در پی پایان محکومیت آزاد شده و به سرقت سیم های تلفن اقدام کرده اند.

در ادامه مشخص شد، سارقان خسارت های بسیاری به اداره مخابرات برای وصل دوباره سیم های تلفن منازل مردم وارد کرده اند. آنها سیم های دزدی را به یک خریدار اموال مسروقه فروخته و با پول آن، موادمخدر خریده اند. همچنین متهمان درصدد بودند پیش از دستگیری، سیم های مناطق و شهرک های دیگر را نیز سرقت کنند.