آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۷۳
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

چپ های آمریکایی حالاکجا ایستاده اند؟

هاشمی رفسنجانی می گوید اکنون سخنان افراطیون چپ از حلقوم افراطیون راست شنیده می شود.

وی در دیدار با دست اندرکاران سایت های زنجیره ای بازتاب (آینده سابق) ضمن انتقاد از آفت تندروی و تفکرات افراطی در دوره های مختلف گفته است: قبل از انقلاب ادبیات و تفکرات مارکسیستی، کمونیستی، منافقین و توده ای ها و فدائیان خلق در ادبیات انقلابی ها رسوخ کرده بود و پس از انقلاب نیز افراطیون چپ و راست حتی در دوران دفاع مقدس و عمدتا با نیت خیر در مسیر پیشرفت انقلاب و امور کشور، مانع ایجاد کرده و می کنند که البته در مقاطعی این تفکر جا عوض کرده و اکنون سخنان افراطیون چپ از حلقوم افراطیون راست شنیده می شود.

هاشمی افزود: مدیریت دوران دفاع مقدس، پیروزی های کسب شده و به ویژه ختم جنگ، خود حرکتی ضدافراطی بود، حتی برخی از مغرضان و طرفداران تفکرات افراطی، در زمان حمله صدام به کویت و حمایت آمریکا از کویت اصرار داشتند در کنار صدام وارد جنگ شویم.

شایان ذکر است که افراطیون چپ به تدریج طی دو دهه اخیر در زمره حامیان -استراتژیک یا تاکتیکی- آقای هاشمی درآمده و مشخصا در فتنه و آشوب چند سال پیش دقیقا در همان موضعی ایستاده بودند که آقای هاشمی ایستاد. همچنین افراطیون حامی طالبان و صدام در حملات آمریکا به عراق و افغانستان، طی سالهای اخیر به ورطه تفریط غلطیده و طرفدار تسلیم و سرکشیدن جام زهر در مقابل این رژیم استکباری شدند و سرانجام نیز به پیاده نظام سرویس های جاسوسی بیگانه در عرصه آشوب افکنی و ساختارشکنی تبدیل شدند.

نکته قابل تامل ائتلاف مارکسیست های سابق و چپ های شبه اسلامی زیر بیرق آمریکا و انگلیس و در معارضه با مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی است. به عنوان مثال هم اکنون سران برخی گروه های مارکسیستی (فدائیان خلق و حزب توده) با برخی عناصر مرکزیت حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و سوپرراست های کارگزارانی نظیر مهاجرانی در شهرهایی چون لندن و پاریس و بروکسل همکاری و هم پوشانی های مشترکی دارند و عملاتبدیل به سوپرراست شده اند. آنان البته همچنان افراطی و رادیکال محسوب می شوند و تعجب این است که با مرزبندی مشخص و علنی آقای هاشمی مواجه نمی شوند. یک نمونه روشن، حضور برخی مهره های رسانه ای جریان مذکور در دیدار با ایشان است که کارنامه ای انباشته از افراطی گری دارند و خط رسانه ای مشترکی را با رسانه های رسمی بیگانه پی می گیرند.