آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۴
ورزش
۱۸

شب تعیین سرنوشت در نیوکمپ و اولدترافورد

در شبی که منچستریونایتد و بارسلونا در ورزشگاه خانگی خود برای تعیین سرنوشت دیگر تیم های همگروه به میدان می روند، تورین و لندن غرق در هیجان خواهد بود؛ چرا که از بین یوونتوس و چلسی یک تیم وداعی تلخ با لیگ قهرمانان خواهد داشت.

پس از آن که شب گذشته پرونده مرحله گروهی 16 تیم گروه های اول تا چهارم با مشخص شدن تیم های برتر گروه ها و همچنین چهار تیم راه یافته به لیگ اروپا مشخص شد، امشب 16 تیم دیگر ثمره شش هفته تلاش خود را در این عرصه دریافت می کنند. هر چند تا اینجای کار هم تیم های شاختاردونتسک اکراین، بایرن مونیخ آلمان، والنسیا و بارسلونای اسپانیا و منچستریونایتد انگلیس صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده اند، با این حال در گروه هشتم منچستری ها که از هفته چهارم صعودشان را به عنوان تیم صدرنشین مسجل کرده اند؛ پذیرای کلوژ رومانی هستند. تیم هفت امتیازی و رده سومی گروه برای صعود در اولدترافورد باید بزرگی کرده و در عین حال امیدوار باشدگالاتاسرای ترکیه، تیم دوم گروه در زمین اسپورتینگ براگای پرتغال متحمل باخت شود.

در گروه هفتم هم وضع مشابهی حکمفرماست، بارسلونا و فوتبال زیبایش صدرنشینی خود را قطعی کرده و امشب در حالی پذیرای بنفیکای پرتغال هفت امتیازی و رده دومی گروه است که همزمان سلتیک اسکاتلند که هفته گذشته با شکست بارسلونا امیدهای خود را برای صعود زنده نگه داشت، چشم به آبی اناری ها دارد تا با شکست بنفیکا راه صعودشان هموار شود. البته سلتیک خود نیز باید اسپارتاک مسکو، مهمان روس خود را از پیش رو بردارد.

اما در گروه پنجم جایی که شاختار دونتسک اکراین در عین ناباوری موفق شد با کسب ده امتیاز جواز حضور در مرحله بعد را کسب کند، از میان تیم های صاحب نام یوونتوس و چلسی یک تیم حذف خواهد شد. یووه در اکراین باید به مصاف صدرنشین گروه برود و چلسی در استمفورد بریج لندن میزبان نوردشلاند دانمارک است. در این گروه یوونتوس 9 امتیازی و چلسی هفت امتیازی هستند.

در گروه ششم هم بایرن مونیخ و والنسیا جواز صعود گرفته اند، اما تکلیف تیم صدرنشین امشب مشخص می شود. بایرن میزبان اف س. باته بلاروس و والنسیا مهمان لیل فرانسه است.