آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۶
سیاسی
۲

رحیمی در مراسم تودیع وزیر و معارفه سرپرست وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات: فناوری اطلاعات باید به صورت یک وزارتخانه باقی بماند

گروه سیاسی معاون اول رئیس جمهور علت انتصاب مهندس نیکزاد به عنوان سرپرست وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تکلیف مجلس بر دولت مبنی بر کوچک شدن دولت دانست و گفت: ای کاش این تکلیف از دولت برداشته می شد چرا که حوزه ارتباطات این وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار شده و حوزه فناوری اطلاعات به دلیل اهمیتی که دارد بهتر است به شکل جداگانه و مستقل باقی بماند.

محمدرضا رحیمی روزگذشته در مراسم تودیع وزیر و معارفه سرپرست وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که باید قدردان زحمات و خدمات آقای تقی پور باشیم اظهار داشت: ایشان دارای اخلاق پسندیده هستند و بزرگواری ایشان اقتضا می کرد با وجود کسالت در این مراسم حضور پیدا کنند. معاون اول رئیس جمهور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات را فردی ارزشمند، متواضع، متخصص و مدبر خواند و گفت: خداحافظی و جدایی از ایشان برای ما سخت است، اگرچه تودیع در کشور ما به معنای خداحافظی نیست و قطعا در زمینه های دیگر از دانش و توانمندی های ایشان استفاده خواهد شد. باید طوری تدبیر کنیم که فناوری اطلاعات به صورت یک وزارتخانه باقی بماند.

رحیمی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در مراسم مبنی بر این که چرا برای سرپرستی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مدیران و متخصصان این وزارتخانه استفاده نشد، خاطر نشان کرد: در اینجا بحث ادغام این وزارتخانه با وزارت راه و شهرسازی مطرح است و به همین دلیل فعلا سرپرستی این وزارتخانه به وزیر راه و شهرسازی محول شده، اما اگر موضوع ادغام منتفی شود و قرار باشد وزیری منصوب گردد، ممکن است یکی از افراد برجسته در بدنه این وزارتخانه به عنوان وزیر تعیین شود.