آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۶
بین الملل
۲۷

گزیده اخبار

حمله مسلحانه به یک مرکز پلیس در استانبول

یک مرکز پلیس استانبول در منطقه نسبتا شلوغ این شهر مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت. طی این حمله دو تن از ماموران زخمی شدند. استانداری استانبول اعلام کرده، یکی از دو مهاجم که زن بود، زخمی و توسط پلیس دستگیر شده است. این حمله درحالی صورت گرفت که پلیس ترکیه در عملیات گسترده ای در سه شهر کردنشین 84 تن از فعالان کرد نزدیک به پ.ک.ک از جمله شهردار شهر سییرت را دستگیر کرد.

شورش دانشجویان در یک دانشگاه سودان

دانشگاه «الجزیره» واقع در جنوب خارطوم پایتخت سودان در پی مرگ مشکوک چهار دانشجو، به طور موقت تعطیل شد. مرگ چهار دانشجوی یاد شده پس از سرکوب یک تحصن دانشجویی در اعتراض به افزایش شهریه دانشگاه رخ داد. انجمن دانشجویان دارفور اعلام کرده است، این چهار دانشجو بعد از برپایی یک تحصن مسالمت آمیز مفقود شدند. آنان مقامات دولتی و شبه نظامیان وابسته به آن را مسئول قتل این افراد معرفی کردند.

تغییر زمان پرتاب موشک دوربرد کره شمالی

کره شمالی از احتمال تغییر زمان آزمایش موشکی این کشور به دلایل نامعلوم خبر داد. به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، یک سخنگوی کمیته فناوری فضایی این کشور گزارش داد: براساس آن چه اعلام شده، شرایط لازم برای پرتاب دومین نوع از ماهواره علمی «کوانگ میونگ سونگ 3» در مراحل نهایی است. پیش از این دولت کره شمالی اعلام کرده بود که این آزمایش موشکی، بین 10 تا 22 دسامبر انجام خواهد شد.