آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۶
بورس
۸

2 هفته تا پایان معاملات آزمایشی برق

بورس انرژی فعالیت آزمایشی خود را از اوایل آذرماه آغاز کرد و به مدت دو هفته دیگر هم به معاملات تمرینی خود ادامه می دهد.

مدیرعامل بورس انرژی با بیان مطلب بالاگفت: بورس انرژی فعالیت آزمایشی خود را از سه شنبه دو هفته گذشته آغاز کرده و به مدت دو هفته دیگر هم به معاملات تمرینی خود ادامه می دهد.

شاپور محمدی با اشاره به این که معاملات به صورت تمرینی برای آشنایی بیشتر کارگزاران و فعالان بازار انرژی در حوزه برق انجام می شود، ابراز داشت: در این معاملات، نیروگاه ها و شرکت های توزیع به صورت تمرینی سفارش های خرید و فروش خود را وارد می کنند.

وی تصریح کرد: در نخستین سه شنبه، 325 معامله به صورت آزمایشی انجام شد و در روزهای بعد تعداد معاملات افزایش یافت و با سرعت بالاتری نرم افزار، دستورهای خریداران و فروشندگان را اجرا کرد. مقرر شده است تا دو هفته دیگر این معاملات آزمایشی ادامه یابد تا اصلاحات احتمالی اعمال شود.مدیرعامل بورس انرژی اظهار داشت: کارگزاران دوره های آشنایی با برق را گذراندند، زیرا فعالان بازار سرمایه در حوزه تخصصی برق، نیازمند آموزش بودند، از طرف دیگر نیروگاه ها و شرکت های توزیع نیازمند آشنایی با بازار سرمایه و اطلاعات تخصصی بازار سرمایه بودند که این دوره ها با همکاری شرکت مدیریت شبکه برق ایران، کانون کارگزاران و بورس انرژی برگزار شد.