آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۶
ورزشی
۲۵

ورزش جهان

ثبت هزارمین گل پاری سن ژرمن

ستاره آرژانتینی تیم فوتبال پاری سن ژرمن در دیدار با افیان تاریخ ساز شد و هزارمین گل رسمی دوران حیات پاریسی ها را به ثمر رساند. شنبه شب در هفته شانزدهم لیگ فوتبال فرانسه «لوشامپیونا» تیم تحت رهبری آنچلوتی با گل های ابراهیموویچ 28، لاوتزی 31، موتا 84 و گامبیرو 87 با نتیجه 0-4 بر افیان غلبه و هشتمین پیروزی فصل 2013- 2012 را از آن خود کرد. در این میان گلی که ایزکوئل لاوتزی در نیمه اول زد، هزارمین گل تاریخ حیات تیم پاریسی از سال 1970 که این باشگاه تاسیس شد، در همه مسابقات بوده است. لاوتزی 37 ساله تابستان سال جاری از ناپولی به پاریس آمد و یکی از خریدهای عمده سن ژرمن شد.

نوار پیروزی های ممفیس پاره شد

در ادامه رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای امریکا (NBA)، آتالانتا نوار پیروزی های ممفیس را قطع کرد و 93 بر 83 به پیروزی رسید. حامد حدادی نیز در این مسابقه فرصتی برای بازی نداشت و از روی نیمکت شاهد شکست تیمش بود. در همین حال میامی هیت مدافع عنوان قهرمانی به مصاف نیواورلینز رفت و 106 بر 90 به پیروزی رسید. لبرون جیمز ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته لیگ با کسب 24 امتیاز، 5 ریباند و 7 پاس منجر به گل ستاره میدان و باز هم مرد اول میامی بود.

قهرمان فوتبال باشگاه های آسیا حذف شد

تیم مونتری مکزیک روز گذشته با پیروزی سه بر یک برابر اولسان هیوندای کره جنوبی حریف چلسی انگلیس در مرحله نیمه نهایی فوتبال جام جهانی باشگاه ها شد. نماینده امریکای شمالی و مرکزی در این دیدار توانست با گل های خسوس کرونا و دو گل چزاره دلگادو در مقابل تک گل لی کئون هو، مرد سال آسیا نماینده قهرمان قاره کهن را از پیش رو بردارد. مونتری با این پیروزی در مرحله بعد باید با چلسی، فاتح فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. این پیکارها از پنجشنبه گذشته در ژاپن آغاز شده است.