آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۶
شوک امروز
۲۲

شوک مجازی

دستگیری هکر صفحه اینترنتی قهرمان کاراته

رئیس پلیس فتای اصفهان از دستگیری عامل هک صفحه شخصی یکی از قهرمانان بین المللی کاراته خبرداد. سرهنگ خسروی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه پدر یکی از قهرمانان بین المللی به پلیس فتا و اعلام این که صفحه شخصی اش توسط یک ناشناس هک شده، بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند که فرد هکر با استفاده از صفحه شخصی این نوجوان کاراته کار با دوستان وی ارتباط برقرار کرده و اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی در این صفحه کرده و موجبات هتک حرمت و بی آبرویی این پسر را فراهم کرده است.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه در تحقیقات بعدی مشخص شد، ماموران مشخصات هکر که یکی از همکلاسی های وی بود را شناسایی کردند،گفت: همکلاسی این نوجوان پس از احضار به پلیس فتا انگیزه اش از این کار را شخصی و با هدف انتقام گیری اعلام کرد.

ردیابی مزاحم اورژانس تبریز

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی گفت: فردی که بارها با تماس های خود برای اورژانس 115 تبریز مزاحمت ایجاد می کرد و مسئولین اپراتوری اورژانس را مورد ناسزاگویی قرار می داد، شناسایی شد.

دکتر رسول صادق خاطرنشان کرد: این مزاحم از 28 خرداد سال جاری تاکنون، بیش از 1200 مورد تماس تلفنی از طریق تلفن همراه با اورژانس داشته و به علل واهی با ناسزاگویی و ایجاد مزاحمت های مکرر، خطوط اورژانس 115 را اشغال و مشکلاتی را در وظایف اورژانس ایجاد کرده است.

وی، وجود مزاحمت های تلفنی را یکی از مشکلات اورژانس 115 عنوان کرد و افزود: این چنین رفتارهایی به نوعی تهدیدکننده سلامت جامعه تلقی می شوند. افراد مزاحم با مشغول کردن خطوط ارتباطی، قدرت تصمیم گیری همکاران را در ماموریت های امدادی کاهش می دهند.

صادق با بیان این که ایجاد مزاحمت برای دستگاه های خدمت رسان و حساسی همچون اورژانس تبعات متعددی در پی دارد، اظهار کرد: گاها دیده شده، آمبولانس به همراه تیم درمانی به دلیل اعزام در پی گزارشی اشتباه از پایگاه خارج شده و در این هنگام حادثه ای حقیقی رخ داده است که برای پوشش این حادثه، به اجبار آمبولانسی دورتر از محل حادثه، به محل اعزام شده که این مسئله سبب افزایش زمان حضور تکنیسین های اورژانس به محل حادثه شده است.